måndag 30 januari 2012

Något jag ibland ångrar

Sängen Sebra hade bra gärna fått stå på Lillys rum.


Ibland ångrar jag att vi inte köpte en Juno/Sebra-säng till Lilly istället för hennes spjälsäng som hon har. Jag tyckte att Sebrasängen var väl dyr och därmed tänkte jag inte så mycket mer på den då. Nu när vi börjar fundera på vad vår dotter ska sova i för säng efter sin spjälsängen har det slagit mig att Sebrasängen hade hon ju kunnat ha i fler år, för det är ju även en juniorsäng. Alltså två sängar i en. Helt plötsligt blev den inte riktigt lika dyr. Även om det är mycket pengar.

Hur som helst. Nu står där i alla fall en liten Juno på Lillys rum tack vare tomten och hennes tre tjejkusiner. En liten Juno till dockorna. Hihi. Hennes två killkusiner kompletterade med det mest otroligt duntäcke och kudde till en docksäng som jag någonsin skådat. Med den mest fantastiska bomullskvalitén jag någonsin känt på sängkläder till en docksäng. Vändbart dessutom. På ena sidan ceris med vita prickar och på andra sidan vitt med massor av muffins. Danska Small Stuff gör ju så fina saker.








14 kommentarer:

  1. Åå jag har också tittat å tittat och tittat lite till på denna fina säng. Men priset fick mig också att tänk bort den. Men som jag har ångrat mig, flera gånger! Där emot gick det ju bara inte att motstå den helt underbar docksängen:) Kul att se att tomten varit snäll mot en flicka till:)

    kram
    evii

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi vad roligt att M också fick en i julklapp :) Hade besök av N & M i helgen och de nämnde att du fått känningar... *nyfiken*
      Kram Linda

      Radera
  2. Älskar small stuff. Finfina saker. Vi har haft samma juniorsäng till alla fyra. Det var ett mkt bra köp dock inte en juno

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som juniorsäng är nåt man ska satsa på. Kram

      Radera
  3. Svar
    1. Även pojkar kan ju vilja ha en docksäng :)

      Radera
  4. Hej

    Den barnsängen är verkligen ett konstverk! Väldigt fin som docksäng också :)

    Hälsningar Jenny

    SvaraRadera
  5. Drömsängen nummer 1! Är så sugen på att klicka hem den men det är en hel del annat som bör prioriteras, tyvärr! Vi får se längre fram för den är ju så himla fin..

    Ha en riktigt fin vecka!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vissa saker har man svårt att släppa, kanske kan man hitta en begagnad. Ibland är de ju nästan i nyskick. Lova att du visar upp din ifall du klickar hem en :)
      Hoppas ni mår bra!
      Kram Linda

      Radera
  6. Ja den sängen verkar hur bra som helst. Vi hade ju redan en spjälsäng när Noel skulle komma så det fanns inte ens i våra tankar att titta efter något annat. Nu har Stella fått en stor säng så hennes juniorsäng står i förrådet och väntar på att liten pojke ska bli stor nog.

    Ha en härlig vecka. kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra när sängen redan står där och väntar, då kan han ju bara byta när han känner sig redo. Toppen.
      Ha en fin vecka du med! Kram Linda

      Radera
  7. Visste inte att den fanns i docksäng också! Supersöt!!! Verkligen.

    Förstår det där med Sebrasängen. Kände också lite så ... fast det finns fina växasängar också.
    Det är ett tips. Bättre att känna sig stor i en liten säng än tvärtom. Ella är nu 5 1/2 och har fortfarande sin växasäng
    Köpte den på Blocket och målade om. Och så en ny, tjock resårmadrass.
    Nu börjar jag kika på ett byta säng till henne så det är lång anvädningstid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sedär, om jag hade köpt Sebra från början hade jag kunnat slå ut kostnaden på 5 1/2 år, minst :) Men det skulle nog ändå inte bli bättre pris än vad vi köpte vår nuvarande spjälsäng för... en vit Gulliver säng från Ikea med madrass och vitt Himla spjälsängsskydd, allt som nytt fast det var begagnat. Istället för nypris ca 2000 kr betalade vi 500 kr på Blocket!!
      En typ av växasäng/juniorsäng får det nog blir framöver låter det som. Tack för tipset. Kram Linda

      Radera
  8. De där sängarna är verkligen fina, synd de är så dyra bara. Vilken söt docksäng hon fick!

    SvaraRadera