lördag 28 januari 2012

Maison Belle på mitt nattygsbord


Purete De Provence hand- och nagelkräm från Maison Belle.


I leveransen från Magasin Krantz var även denna handkräm från Maison Belle. Eftersom jag dels lovat er att återkomma med rapport om produkterna och att jag förstått att det, precis som jag, finns många handkrämsfantaster där ute kändes det naturligt att efter diskbänksprodukterna lämna omdöme på denna sköning.
 

Doft: len, torr, rogivande lavendel.
Konsistens: Kraftig och fast men ändå krämig konsistens. Tänk er en vispad smörkräm som ni ska breda ut på en kaka, ungefär så.
Användning: Underbar att smörja in men man får liksom arbeta lite med krämen när den ska smörjas in i huden. Något trög på grund av sin konsistens men inte sträv. Fäster utmärkt även runt nagelbanden.
Efter användning: Silkeslena händer och totalt återfettade. Dock är det ingen kräm som man tar i nyputsade kristallglas direkt efter användning, tar lång tid innan krämen går in i huden.
Burken: Söt lite plåtburk. Locket är smidigt att skruva på och av även med nysmorda händer.
Ingredienser: från Magasin Krantz produktbeskrivning "Pro Vitamin B5 som är uppbyggande för naglarna, lanolin som verkar helande på trasiga nagelband, sheabutter som gör händerna mjuka, glycerin som skyddar mot uttorkning och Vitamin E som håller huden glatt och spänstig." Själv vill jag helst ha så rena produkter som möjligt men vågar faktiskt inte uttala mig om det i detta fall då jag inte har koll på alla ämnen. 
Pris:  135 kr / 80 ml.
Totalt omdöme: En underbar handkräm men inte en handkräm man tar på sig när som helst på dagen. Likväl som det finns nattkräm till ansiktet skulle jag vilja kalla detta en natthandkräm, därför har den fått inta platsen på mitt nattygsbord. Även efter en lång stund i vatten tar jag gärna till denna fylliga kräm. Likaså om jag ska sitta i soffan och bara slappa är det gärna denna jag smörjer mig med. Men som sagt, inte innan jag ska duka middagsbordet.
Betyg: 4,5 av 5 som natthandkräm.


12 kommentarer:

  1. underbart läckra bilder och roligt med tips från märken jag aldrig sett tidigare! Fin lördag till dig! Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad roligt att du gillar läsningen :)

      Radera
  2. Den ska jag absolut prova. Hoppas den inte är för markant i doften. Jag är så känslig. Ett par tyghandskar över natten måste ju vara det ultimata med denna kräm. Sahra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också väldigt känslig för dofter men denna är ganska mild och lugn, inte stickig i alla fall. Jag brukar faktiskt inte ha tyghandskar men det kanske förhöjer effekten?? Även på dagtid går den i i huden efter en stund (hur lång tid beror väl på huden också) och efter det blir man grymmes len.

      Radera
  3. Vad roligt med dina omdömen. Jag använder inte handkräm för jag klarar inte av att vara fet om händerna men det var ändå intressant att läsa om.

    Fotona från förra inlägget är jättefina. Du har en väldigt fin mage. Du ser vacker ut medan jag själv ser ut som en flodhäst när jag är gravid.

    Ha en härlig lördag. kram dorro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du gillar omdömesinläggen även om nu handkrämen inte var nåt för dig. Tack vad gullig du är, men jag har fortfarande många veckor på mig att bli flodhäst. Men de mängderna glass jag smäller i mig om kvällarna nu så är jag nog nära ;)
      Kram Linda

      Radera
  4. Mmm den ser så mjuk och härlig ut, älskar lavendel kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis vad den är :) OM du är lavendelälskare; läs då Room of Karmas tips om lavendelgalass nedan. Den låter fantastisk!

      Radera
  5. sv: Usch, det lät heller inge vidare. Swingcar verkar väldans roligt för de små :D Bäst är det nog att den inte går på batteri eller något sådant :)

    SvaraRadera
  6. Bara bilderna får mig att vilja testa den härliga krämen ♥ Älskar lavendel! Ett tips om du gillar lavendel så tooook mycket som jag gör. Gå in på min blogg och titta under recept: där har jag ett kanon gott recept på min hemma gjorda lavendelglass ( dock då ingen LCHF) det var före den tiden. Men jag kan lova dig att med den glassen kan du muta dig fram till vad du vill av mannen:)♥ Jag kör ofta det tricket. Min man har hitills aldrig nekat det jag vill ha osv... när jag kör fram denna galet goda glass - testa!

    Ha det bäst!
    kram CC

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det ska jag verkligen kolla in hos dig! Vem vill inte ha ett kort att ta till som alltid fungerar som muta ;)

      Radera
  7. Otroligt fin burk! Att den dessutom verkar bra gör ju verkligen att man skulle vilja ha den. ina händer är just nu så torra och behöver massor av omsorg!
    Kram.

    SvaraRadera