söndag 22 januari 2012

En snöig söndag


Äntligen kunde Lilly få åka pulka igen.


Tänk att äntligen har snön kommit! Jag gillar snö. Under november, december, januari, februari och mars. Alternativet är ju blåst och regn och det faller mig inte i smaken. Men jag vill inte ha någon vinter ända in i april, så mycket gillar jag inte snön. Det handlar mer om att snö är bättre än regn och rusk. Men jag tycker absolut bättre om våren än om vintern. Hur tänker ni? Är ni glada att snön har kommit?

Vi har bara kunnat åka pulka en enda gång tidigare i år och sen dess pekar Lilly ofta på pulkan och skrattar. Som tur var kom snön nu under helgen när maken är hemma och kan dra Lilly i pulkan. Min mage protesterar lite när jag går och särskilt när jag bär och drar. Idag skrattade hon så hon tjöt när mannen sprang och drog henne med lite fart. Inte min snigelfart alltså. Jag kom lunkandes på efterkälke mest hela tiden, förutom under ett par arrangerade foton då jag hade täten.

Här kommer vår eftermiddag i bilder.



 Tänk att min skidjacka räckte runt magen... med fickorna öppna. Mössa och halsduk har såklart min mor stickat.



 Någon som skrattar av förtjusning. I mössa och vantar från Lindberg. De först vantarna som faktiskt är enkla att ta på.




För fort skulle det gå.




 Nöjd tjej. Svettig man.

9 kommentarer:

  1. Fina bilder, så söt hon är kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att jackan räcker runt :D
    Jag hoppas verkligen att katten kommer att trivas. Vi gillar ju henne redan hur mycket som helst så nu är det bara att hon ska komma till ro med oss också. Hihi, vad fint att Lilly gillar bilderna :D

    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig. Hellre snö än slask. Men jag tycker det är onödigt att den kom nu. Nu kan det bli vår.
    Vad kul ni verkade ha :) Emelie gillar också att åka pulka fort fort. Bra motion :)
    Kram MAria

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder! Jag kan leva utan snö men det är allt väldigt vacker. Det där med att hitta kläder när man är gravid är verkligen inte det lättaste men jag tycker du har lyckats väldigt bra.

    kram kram

    SvaraRadera
  5. Åh vad du är strålande fin! :D
    Vi var också ute i snön igår, men vi har tvekat med pulkan eftersom snön aldrig kom...Kanske får fynda en billig nu! =)

    SvaraRadera
  6. Härliga snöbilder. Saknar snön här nere i Skåne, så jag tackar för de vintriga bilderna :)

    SvaraRadera
  7. Åh fin mössa och halsduk! Och härligt ser det ut på bilderna :)

    SvaraRadera