måndag 30 januari 2012

Alla nästan sover





Lille namnlöse valpen sover.


Måndag. Solen skiner och idag är det tjejernas dag hemma. Sista dagen som Lilly kommer vara hemma hela vardagarna. Imorgon börjar inskolningen på förskolan. Maken och Lilly var där på ett kort "inför"-besök förra veckan och Lilly hade verkligen gillat både fröken Marina och även att strosa omkring och titta där i lokalerna.

Det dröjer nog till nästa vecka gissar jag innan Lilly sover sin lunchtupplur där men vi var ändå och införskaffade en extra snuttefilt idag som hon kan ha på förskolan. Hade tänkt att köpa en likadan som hon har här hemma men tyvärr var de slut. Så istället för en rosa fick hon en med ko-mönster. Nu när hon skulle lägga sig här hemma efter lunchen ville hon ha den med sig i sängen så den verkar duga lika bra den. Jag hoppas verkligen hon kommer kunna sova där på madrasserna bland alla andra barnen. Känns bra att vi i alla fall övergått till en (1) sovstund om dagen så att hon är van vid det, det är så det blir på förskolan. Det har nog tagit 2-3 veckor för henne att hitta de nya sovrutinerna på dagen men nu har det satt sig fint och hon sover nästan 2 timmar varje dag.

Lena lena dinglisar från Teddykompaniet. Lilly tar hörnan på filten och stoppar under näsan när hon ska sova. Det är verkligen en snuttefilt det. (Bild: teddykompaniet.se)


På tal som sömn. Den sovande hunden fick Lilly i julkapp. Man ser på magen/ryggen hur den andas när den sover. Så sött. Här kan ni se fler hundraser, det finns så många fina från Perfect Petzzz. Även jag sover, nästan. Ögonen går i kors och jag borde sova en stund. Har börjat sova illa på nätterna; magen trycker och ömmar och jag får vända mig stup i kvarten. Att det dessutom gör ont i höfterna när jag ska vända gör att man inte är så smidig längre. Nu ska jag försöka hinna en tupplur innan Lilly vaknar.



 Sov sött! Lillys hund har inte fått något namn än, har du något förslag?

10 kommentarer:

  1. Ser ut som en riktig hund. Molly hade också dinglisfiltarna. De är så fina. För M var det problem med just middagsvilan på dagis. I början. Det tog faktiskt ett tag. Vilket gjorde att hon var ganska trött på kvällarna och somnade ibland på väg hem från dagis. Jättejobbigt. Men efter ett tag kommer de in i rutinerna. Bra att ni har varit där och hälsat på. Det tror jag betyder jättemycket.

    SvaraRadera
  2. Den är ju så söt den där hunden så den måste ju heta Myggans såklart ;)

    Kramar Kicki

    Förresten är det ganska tufft med omställningen när ens små börjar förskolan. Blev väl lite lättare för varje barn, men när min äldsta började ägnade jag hela bilresan till skolan åt att gråta. Uscha! Hoppas ni får det lättare iallafall. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja, jo man har ju hört om många föräldrar som gråtandes åker till jobbet efter lämnandet på förskolan. Gissar att det blir så för mig också, men hoppas att Lilly vänjer sig fort... Tack för namnförslaget, gulligt! Kram

      Radera
  3. Så roligt, mina flickor fick också denna vovve i julklapp, en helsvart och en svart/vit, supergulliga och snarkar så sött. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att dina också fick varsin hund! Visst snarkar dom... det är väl enda nackdelen med dom att dom liksom knakar lite. Men Lilly verkar inte bry sig om det där ljudet. Har funderat på om det är fel på våran... men era låter alltså lite också?
      Kram

      Radera
  4. Ludde? Hette alla mina hundar. Det blir en ny fas för er - fast med lite mjukare övergång eftersom du kommer att vara hemma med bebis snart. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för namnförslaget!! Jo, så tänker jag. Det är bara riktig vardag i några månader, sedan kommer ju bebisen och ger oss lite föräldraledighet igen. Lilly kommer få gå kvar på förskolan några timmar/dagar i veckan, tänker att det kan vara skönt/bra för oss alla. Hon behöver sysselsättning och bebisen behöver bebismys och mamman behöver sova med bebisen :)
      Kram

      Radera
  5. De där valparna är helt bedårande! Såg dem i en affär i min stad! Blev sugen på en liten yorkshireterrier! Men jag har ju inga småbarn! Men nu när jag ser din vill jag också ha en liggande på gästsängen! Din skulle passa att heta Teddy! Jag döper min till Ludde! Klassiska hundnamn! =)
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såklart du ska ha en på gästsängen!! Utan tveka. Tack för namnförslaget! Han får utan tvekan heta Teddy. Det passar ju ihop med Lilly :)
      Tack!!
      KRam

      Radera
  6. En sån snutte i rosa har Alicia också. Dom är ju så söta...

    SvaraRadera