fredag 23 december 2011

Att ha julblomman på plats


Soffbordet pyntat med julegrönt och hamrade gran-ljusstakar från BoConcept.


Den förste att uppmärksamma den nya blomman på soffbordet var min lilla dotter. Hon och mannen hade varit i väg en sväng och när de kom hem hade jag fixat på soffbordet. När Lilly såg detta var hon snabb att hämta mig; tog mig i handen, gick till platsen och pekade och log mot mig. Man blir ju helt varm i hjärtan. Är det inte fantastiskt att en sån liten varelse redan kan vara så uppmärksam.

En annan morgon när hon vaknade hade jag bytt soffkuddar och filtar i soffan från kvällen innan. Innan var de cerisa men nu går de istället i grönt och grått. Hon tog med mig och pekade på varenda kudde och filt och såg bara glad och nöjd ut. Hon är mammas tjej hon (även om min make visserligen är ganska uppmärksam han också men det får han inget beröm för idag).

9 kommentarer:

  1. Så fint!!!! Ger en varm och julig känsla.
    Ja, vissst kan dom vara helt fantastiska.
    Ha en underbar Jul!!! tack för alla fina ord!
    Kram/Jennifer

    SvaraRadera
  2. Vilken uppmärksam och tacksam liten tjej du har där hemma!

    SvaraRadera
  3. God Jul du med :)
    kram Karin

    SvaraRadera
  4. Så fint och härligt med granen bakgrunden kram

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar blogg du har med fina biler och vackert hem. Kommer absolut tillbaka till dig och tittar mera. Så länge Önskar jag er en god jul och ett gott nytt år! Kram

    SvaraRadera
  6. Vad mycket du pysslar och fixar med! Du är så duktig!! Erat pepparkakshus är ju hur gulligt som helst. Här blev det inget i år. Orkar inte ;-)

    Hoppas du, Lilly, maken och magen får en riktigt underbar jul tillsammans!

    Stor kram från oss! / Sara

    SvaraRadera
  7. Så fint i all sin enkelhet! Vill passa på att önska dig en skön och vilsam jul! Stor kram från Gotland!

    SvaraRadera
  8. Så härligt har oxå en liten mammas tjej! Skrattar åt det ibland när jag ser hur mycket Mollie tar efter. Brukar kalla henne för mini me :)

    SvaraRadera
  9. Lilly är helt klart mammas tös (och pappas självklart) med känsla för inredning. :)

    Ha nu en riktigt fin jul tillsammans med nära och kära Linda! Njut och ha det got!

    Stor julkram
    Lotta

    SvaraRadera