onsdag 21 december 2011

Att ha jul i köket


Visst har jag jul i köket men jag har inga julgardiner. Och det grämer mig. Köket är det enda rum som jag gärna sätter upp julgardiner. Jag har tyg (se här)! Det hade jag redan förra året. Jaja, det blir jul i år ändå. Och så principfast verkar jag ju inte vara, för då skulle jag väl inte tagit in tulpaner redan innan jul. Tulpaner och semlor hör till det nya året. Eller vad har ni för regel??

Plåt-tomtarna är nog mina favorittomtar. Visst blev bilden rolig, en tomte mörk och en ljus fast dom egentligen har samma färg. Plåten är liksom vinklad, därför hamnade den mörka tomten i skugga.




Pepparkakshus och tulpaner. Crazy?

14 kommentarer:

  1. Ser väldigt mysigt ut tycker jag. Julgardiner eller inte. Som du säger: jul blir det hur som helst.
    kram, dorro

    SvaraRadera
  2. Vilket fint pepparkakshus! Duktig du e:)

    SvaraRadera
  3. Äsch, man får blanda precis som man vill tycker jag :D

    Jo, jag kan ha en lite gilla-gilla inte om de nya bågarna. Det är vårt att bestämma sig och tips är alltid bra.

    Snö är ingen hit för pendlingen, men nu med bara en dag kvar kan det få dala några flingor :d

    Kram

    SvaraRadera
  4. Äsch, vaddå, det är ju röda tulpaner, och jag gillar tulpaner bra mycket mer än julstjärnor.
    Gula tulpaner får däremot vänta tills påsk, med påskiljorna ;-)

    SvaraRadera
  5. Tulpaner ska få komma in i mitt hem lagom till julafton! Tack för tipset om granen hittade den på nätet efter väldigt mycket letande hos stockmann.com som dessutom rear ut alla julsaker till 50%. Hur hög är den? Vilmas fönster är rätt lågt så jag är rädd att den inte får plats! Annars slår jag nog till!

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  6. @Charlotte
    Vad roligt att du hittat granen! Toppen att handla till reapris dessutom!
    Granen är 50 cm hög och knappt 40 cm bred. Hoppas den blir fin i hennes fönster! Om höjden passar är det inget att tveka på. Hoppas på att få se en bild sen på din blogg :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Gillar den vita stora stjärnan bredvid det tjusiga pepparkakshuset. Var kan den tänkas komma från?

    //Johanna

    SvaraRadera
  8. @Johanna
    Vad roligt att du gillar den! Den har varit nedpackad i några år men har nu fått sig en plats på köksbänken. Vi köpte den och de svarta (som står på köksfläkten) på Mio för ca 3-4 år sedan. Gissar att de kanske finns fortfarande, de är ju ganska tidlösa.

    SvaraRadera
  9. Tulpaner hör väl egentligen till det nya året ja...men det är ju så himla fint så man kan bara inte låta bli när man ser dem för första gången så här års !!! :)

    SvaraRadera
  10. OMG! Tack. 14.95 euro. Det är ju taget. Kram /Sahra

    SvaraRadera
  11. @Sarah
    Visst var det toppenpris! Ibland ska man ha tur.

    SvaraRadera
  12. Hej igen. Tulpaner är vår och nydaning och hopp för mig. Så ja, det känns lite fel. Men förra veckan hade de inget annat så det blev faktiskt ett gäng vita. Sååå fint pepparkakshus. Vilket vackert stilleben.

    SvaraRadera
  13. @Sarah
    Tack, vad gulligt skriver. Tur man inte ser skräpkorgen längst bort till höger på det tredje skåpet :)

    SvaraRadera
  14. Så fine ni har de!! Å vilket underbart hus du gjort! Duktig du e! :)

    SvaraRadera