måndag 26 december 2011

Att ha firat julafton

 Första julklappen fick öppnas av en nyvaken Lilly halv åtta på julaftons morgon. Här kör hon den lilla Vilac-bilen med foten.



Gästerna kom vid tolv och vi åt julbord tillsammans. Lilly älskade all julmat; hon åt revben (som ni ser), kalvsylta, köttbullar, ost, svampomelett, julskinka med senap, lönnsirapsbakade äpplen, köttbullar, prinskorv, potatis, rödbetssallad, enrisrökt korv, julbröd med fikon, julost m.m.m.m.



Hon åt från sin egen tallrik, från servetten, sen från...


... min tallrik. Och slutligen även ostkaka, grädde och clementiner. Lilly är väldigt nyfiken på smaker och det tycker jag är skoj.


 

 På eftermiddagen kom den efterlängtade tomten och knackade på altandörren. Lilly blev först lite rädd och hoppade upp i farmors famn.







"Finns det några snälla barn här?" frågade tomten. Det var bara Lilly som fick paket i år. Vi vuxna hade bestämt att inte byta några julklappar. Men det var många paket under granen ändå.



Här påbörjar tomten paketutdelningen.





Jag blev nog mer glad för vissa paket än Lilly själv.

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig julafton ni verkar ha haft!! och vilken underbart söt dotter ni har!! Själv har jag firat med Henrick på Orust!! Lugnt och skönt trots helt snöfritt!!!! Ha en god fortsättning på julen och Ett Gott nytt år till dig och din söta familj!! Kram från EvaMarie

    SvaraRadera
  2. så söt klännoing hon har på sig..min stora tjej hade likadan fast i dustypurple.jättefina kläder..
    kram

    SvaraRadera
  3. Låter som ni fick en härlig jul och kul att hon vill smaka allt. Det brukar ju inte höra till vanligheterna, kan ju vända. ; )
    Ja, jag fick en lugn jul och det gjorde mig inget. Så länge barnen fick fira så blir jag glad! Och nu fick de ju 2 paketöppningat dessutom!
    God fortsättning.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder på dottern. Sååå söt. Kram

    SvaraRadera