onsdag 28 december 2011

Att ha en krabat som växer som den ska

Tillväxtkontroll i vecka 24 (23+6). (Bild: från Liberos App)

Huvudet ned och fötterna uppåt, så låg bebisen på tillväxtkontrollen idag. Det var inte helt enkel för läkaren att utföra kontrollen eftersom benen i stort sett sparkade hela tiden. Bebisens huvud mäts tre gånger, bebisens mage mäts två gånger och lårbenen mäts tre gånger. Det krävdes många mer än tre försök på lårbenet. Men till slut fick vi i alla fall veta att krabaten vuxit som den ska och att allt såg bra ut. Hjärtat slog så fint så.

4 kommentarer:

  1. åh vad roligt. grattis. så spännande.
    pirrar i min mage med, av att bara minnas hur spännande det var.
    kram o gott nytt om vi inte hörs!!!

    SvaraRadera
  2. Vad underbart! Skönt att få det bekräftat.

    SvaraRadera
  3. Härligt. Skönt att veta att allt ser bra ut. Vecka 24. Har man mått lite kymigt i början av graviditeten brukar det ju vara bästa tiden nu. Dessutom ser man gravid ut och inte bara lite småpluffsig. Har ni någon aning om vad det blir? Visste ni att Lilly var en Lilly. Kram

    SvaraRadera
  4. @Sarah
    Jo tack det har verkligen börjat synas :) Vet inte om det är julgodiset eller graviditeten egentligen... Var hos BM idag och fick då veta att mitt SF-mått ändå var 1 cm mindre än när jag väntade Lilly. Jag känner mig dock större nu. När vi väntade Lilly visste vi inte att det var en Lilly. Vi har valt att inte ta reda på könet denna gång heller. Jag tycker att könet är så oviktigt så därför vill jag inte göra det. Men samtidigt förstår jag att vissa vill veta för det underlättar ju viss planering /inköp osv. När Lilly föddes glömde vi att kolla om det var en tjej eller kille så efter en stund höll BM upp vår bebis och sade "Såhär ser tjejer ut" :) Jag var aningens matt efter förlossningen...
    Kram Linda

    SvaraRadera