lördag 12 november 2011

Märk med namnband


Namnband med texten "Made by M-B".


Ni som följer bloggen har nog inte undgått att min mor gillar att sticka. Hon har alltid flera handarbeten igång och detta är verkligen hennes största hobby. Det är fler och fler som ber henne att sticka, raggsockar är det mest populära för tillfället.

Jag tyckte att mamma skulle märka sina fina alster med namnband, så detta beställde jag till henne för några veckor sedan. De vävda namnbanden kan man designa och beställa HÄR. Visst blev det fint? Diskret och enkelt, men ändå en snygg liten detalj.


Raggsockar med 30 cm långa skaft. Snyggt att låta sticka upp över stövelkanten.



Raggsockar i grå/svart/beige färg.



Myspyssockar.

10 kommentarer:

  1. Va fint att sätta hennes namn där :-). Du tänker då på allt / kram Ywonne

    SvaraRadera
  2. Din mamma är verkligen jätteduktig. Ser ju riktigt proffsigt ut med det där lilla bandmärket!

    Tar hon emot beställning till barn?

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  3. Men vilken bra idé. Din mor kan strata eget och sälja dessa fina. Så duktig hon är!

    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  4. Det är liksom pricken över något redan väldigt fint!! Jag är imponerad av alla som din mamma, som kan sticka så fint!!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Så fint det blev med märkena :) jag borde börja använda mina mer men glömmer bort detta. Vilka mysiga sockar! Hon är duktig din mor och du med som hjälper henne med det lilla extra :) Hoppas vi ses snart. Kram kram

    SvaraRadera
  6. Vad kostar sockarna förresten eller är de redan sålda?

    SvaraRadera
  7. Tack alla för era fina kommentarer! Jag ska gladeligen framföra detta till mor :)

    @Karin: Jo hon stickar även till barn. Maila mig gärna vilka storlekar (i ålder och cm) samt hur många, så ska jag kolla med henne om hon har tid. Eller när i tiden hon hinner. Du hittar min mailadress under kontaktuppgifter.

    @Ninni: Just dessa är redan sålda. Men är du intresserad så kan hon nog sticka fler... :) Maila mig om du är intresserad så kan jag fråga henne om/när hon hinner.

    SvaraRadera
  8. Nej vad fina, vill också lära mig sticka. Super fint, blir så personligt med små söta tyglappar. Vad duktig hon är :) Kram johanna frob bloggen fomrge

    SvaraRadera
  9. Jisses vad mycket fint det fanns att titta på hät.
    Hit får jag komma tillbaka för att läsa mera.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera