tisdag 8 november 2011

Lyckostunder för evigt & för alltid

Lilly tycker Nalle Puh är så mysig att hon går fram och klappar tvbilden.


Emellanåt blir man överröst av lycka, just ett sådat lyckorus infann sig här imorse. Det är ju inte alla dagar som både barn och föräldrar vaknar ordentligt utsövda men idag hände det. Lilly har sovit lugnt mellan 19:00 - 07:30 och mamman sov gott mellan 22:00 - 07:30. Att vakna pigg och på gott humör och dessutom få stanna hemma denna dag och njuta av morgonmyset fullt ut gjorde nog att just lyckoruset infann sig just idag.

Jag började arbeta förra veckan, onsdag - fredag, och tyckte det var riktigt roligt. Det var både roligt att få vuxensällskap på fikarasterna men samtidigt härligt att få känna den där känslan av hemlängtan som man får då och då. Jag tycker längtan är något fint. Innan har ju bara sett och hört Lillys jubel när maken kommit hem från arbetet på eftermiddagen men nu fick jag faktiskt uppleva det själv. Mina ögon blev liksom tårfyllda av lycka när Lilly kom springandes med armarna uppe i vädret för att kramas och pussas. Förutom fikat och längtan var det faktiskt lite skoj att göra något annat som omväxling på dagarna.

Det där med omväxling är nog det bästa med det upplägg av föräldralediget/arbete som vi för tillfället valt. Och jag tror det var därför som jag på ett annat sätt uppskattade morgonbestyret idag. Att i lugn och ro få sitta bredvid sin dotter som mumsar morgonvälling och tittar på Nalle Puh. Det är lycka det. Som Nalle Phu säger. För alltid, för evigt.

8 kommentarer:

  1. Det låter helt toppen!! Vilken tur ni har som kan dela på veckan så här. Inte många arbetsgivare som det funkar hos... Tack för din kommentar om matkassen, blev ännu mer sugen att prova nu=)

    Ha en fin dag!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt! Det gäller verkligen att stanna upp och njuta av dem små liven. Tiden går alldeles för fort och jag känner allt för många som säger att de önskar att de varit hemma mer under småbarnsåren. En tid man aldrig får igen. Kan bli alldeles vemodig när jag tänker på det... Hoppas dagen fortsätter lika bra som den började! Kram Sofie

    SvaraRadera
  3. Så underbart! Kan man dela upp det så där är det nog det allra bästa - man får liksom det bästa av två världar. Nu när jag har börjat jobba så är faktiskt morgonen det jag njuter mest av. Så mysigt!

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt inlägg! Det är fint att få sådana där lyckostunder. Det behöver inte alltid vara så mycket eller komplicerat för att man ska bli glad :D

    Stor kram!

    PS vad fint det blev med gardinerna i sovrummet. Verkligen hotellyxkänsla!

    SvaraRadera
  5. Att längta är inte alls fel ibland!

    Kram

    SvaraRadera