fredag 28 oktober 2011

Att få oväntade presenter






Höstens varmast och mysigaste tröja - Thea Cardigan från Peak Performance. (Bild: www.peakperformance.se)


Jag blir visst överöst med presenter idag. Först från Oii Design och sedan från maken. Inte för att Jag gjort något särskilt utan för att De är så generösa. Vilken dag.

När maken kom hem från jobbet sa han att det hänger en påse på dörren och undrade om jag inte hade sett den. "Det är Du", utbrast jag direkt. Han kan inte ens dra en vit lögn för mig utan att jag ser på hans min. Och det var det ju såklart han. En fin kartong från Peak Performance med en fantastisk fin lammullströja i. Bara minuterna innan hade jag sagt till Lilly att jag fryser och lärt henne hur man huttrar när man fryser. Vips hade jag höstens varmaste och gosigaste tröja!


Varför, undrade jag. Egentligen ganska konstig fråga. För snarkningarna i natt och timmarna jag blev sömnlös sa han först. Men sen ändrade han det till att det är en börja-jobba-present. Nästa vecka ska jag alltså börja arbeta igen efter cirka 1,5 års föräldraledighet. Men bara tre dagar i veckan och det känns som en utmärkt start. Jag förlänger helgen med att vara föräldraledig måndag och tisdag. Maken förlänger helgen med att vara föräldraledig onsdag-fredag. På så sätt får vi båda en "lång" helg och Lilly får vara hemma ett tag till.

Tröjan var det ju. Och varför. Sen kröp det fram att maken anade att han skulle få frågan från mig på tisdag kväll fem i tolv vad jag ska ha på mig på onsdagen när jag börjar jobba. Han har alltså redan förberett svaret ;)

3 kommentarer:

  1. Å vilken fin kofta! :)
    Det är såå roligt med överraskningar!

    SvaraRadera
  2. Riktigt fin kofta - vilken fin överraskning. Oj, spännande att börja jobba igen efter lång f-ledighet. Bra med mjukstart :)

    SvaraRadera
  3. Han har verkligen lyckas välja den finast plagget ur Peak Performance kollektion. Vilken smak din man har:)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera