söndag 23 oktober 2011

Från solstråle till sjukling

Min sjukling slappar på vår säng.


Tänk att ena dagen skiner hon som en solstråle, näst nästa dag har min plutta fyrtio graders feber. Fyrtio komma noll, usch vad varm hon var. Och ledsen. Toppen varade bara i en dag, sedan har febern sjunkit för varje dag. Men idag ilsknade dock några röda prickar ytterligare som funnits i över en vecka redan. Jag hoppas att hon kan får vara helt frisk och kry när hon vaknar imorgon.

Trots sjukdom har hon ändå haft ork för små busiga stunder; att leka med tungan är roligt för tillfället. Dagarna innan hon blev sjuk busade hon utomhus med sin gudfader som också fångade solstrålen på bild.


Febersjuk men busig emellanåt.                              En solstråle bland solens strålar. (Bild: min svåger)

7 kommentarer:

  1. Lilla pluttan! Hoppas hon snart blir bättre.

    SvaraRadera
  2. Så fantstiskt söt hon är Lilly, hoppas hon kryar på sig snart. Kram från oss

    SvaraRadera
  3. Ja vad snabba de är i vändningarna de små. Ena stunden pigga och nästa febriga utan ork. Konstigt det där. Hoppas hon kryar på sig snabbt.

    SvaraRadera
  4. Hoppas hon är piggare idag! Aldrig roligt när de små är sjuka. Kram!

    SvaraRadera
  5. Nämen usch och fy! Jag hoppas din lilla sötnos kryar på sig snart!

    SvaraRadera
  6. Stackars liten! Hoppas att hon kryar på sig och snart är tillbaka till sitt gamla vanliga jag igen.

    Stor krya-på-dig kram till Lilly!

    Kram Lotta

    SvaraRadera