måndag 29 augusti 2011

Offra sig i skördetider

Äppelpaj med knäcktäcke och vaniljvisp.


Visst får man offra sig såhär i skördetider. Även om det bara är en vanlig måndag måste man ju ta hand om dagens fallfrukt. Vad gör du för gott av dina äpplen? Ikväll gjorde jag en äppelpaj men knäcktäcke. Jag säger bara, mmmmmMakalöst god! Receptet hittar du HÄR om du är sugen.

Uppdatering:
Jag fick ett mail med frågan om ingredienserna till pajen eftersom man måste vara medlem i Matklubben för att se detta. Här kommer listan.

150 gr smör
1 dl sirap
1/2 dl grädde
1,7 dl vetemjöl
1,7 dl havregryn
1,7 dl socker
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
3-4 äpplen

4 kommentarer:

  1. Åh, vad sugen jag blev. Ska göra en paj av fallfrukten i helgen. Kanske ska prova ditt recept som lät jättegott!
    Har ätit grillad kyckling med rotsaker i ugn med couscous nu i uterummet. Det känns underbart att det är klart!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Oj så gott det såg ut! Finns inte mycket som slår en riktigt god äppelpaj, perfekt dessutom om man har egna äpplen i trädgården.

    Kram Mrs G

    SvaraRadera
  3. Åhh vad gott det ser ut!!

    SvaraRadera
  4. Mums! Jag brukar mest göra äpplekaka! Men blir en del paj också. Tänkte försöka göra eget mos eller något, vi har så sjukt mycket äpplen i år...

    SvaraRadera