torsdag 4 augusti 2011

Lyx eller budget - solsäng

Vilken är lyx och vilken är budget? (Bilder: Berga Form och Ikea)
Jag skulle gärna vilja ha nya solsängar till vår altan. Om inte plånboken satte begränsningar skulle jag kunna tänka mig stolen Access från Berga Form. Ett alternativ till denna är Äpplarö från Ikea men frågan är om jag snabbt kommer tröttna på denna... för egentligen är det bara hjulet som är riktigt likt ;)
Den vänstra solsängen är lyxvarianten från Berga Form, för 8590 kr på Rum 21. Den högra solsängen kostar 995 kr och finns på Ikea.
Vad har du för favoriter när det gäller solsängar? Tipsa mig gärna!

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj vilken prisskillnad. Lyxvarianten ser snyggast ut :) Konstigt vore väl ....

    Har just ingen superfavorit när det gäller solsängar. Däckstolar i teak och hoppfällbara mindre solstolar finns hos mig. Adirondackstol skulle jag också kunna tänka mig att ha. Eller en sådan här: http://www.hillerstorp.se/svenska/sortiment/relax/89/Vippstol
    För att den verkar lätt att underhålla, flytta & ställa undan på hösten. Har småkikat på denna då och då när jag sprungit på den. Däckstolen är skön men ack så tung och lite klumpig när den ska ställas undan.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om att Berga forms är snyggast. Hade gärna köpt sådana men efter mycket övervägande blev det Ikeas alternativ förra året. Sommarsäsongen är så kort i Sverige så vi kände att det var roligare att lägga pengarna på möbler inomhus än utomhus. Kvaliteten är OK så här efter två säsonger och komforten likaså. Så i det stora hela är vi nöjda!

    SvaraRadera