måndag 8 augusti 2011

Lyx eller budget - trädgårdsstol

Vilken är lyx och vilken är budget? (Bilder: www.berga-form.se och www.ikea.se)


Vi är redan en bit in i augusti och jag har fått något ryck med att försöka hinna det som vi hade tänkt att hinna på semestern men inte hann och som jag helst vill hinna innan sommarsäsongen i alla fall är över.

Idag började maken att arbeta efter fem veckors semester vilket betyder att nu ska Lilly och jag klara oss själva på dagarna igen. Det är fantastiskt att få vara hemma med henne men man hinner inte så mycket mer än att ta hand om henne. Så i fredags ringde jag några markarbetare som ska få lägga lite kantsten här till några rabatter jag vill anlägga. Med självgående gräsklippare märker man nu hur viktigt det är att lägga kantsten för att verkligen få gräset att sköta sig självt. På tal om gräs, är nog snart dags att jag återkommer med rapport om hur det gick med mitt klöver.

Något annat jag funderar över är som ni redan märkt trädgårdsmöbler, och nu trädgårdsstolar. Visst är dessa lika, vilken är lyx och vilken är budget. Vilken gillar ni bäst? Om ni tänker bort priset då. Den vänstra stolen, Spring, är från Berga Form och kostar ca 3390 kr. Den högra stolen, Vinö, är från Ikea och kostar 649 kr.

3 kommentarer:

  1. Jag gillar den vänstra mest designmässigt, lite mjukare i formen, men priset? Hua!

    SvaraRadera
  2. När det gäller utemöbler är det ännu viktigare än när det gäller inomhusmöbler att tänka på att köpa bra kvalité.
    Köp hellre den dyrare stolen så har du en fin möbel som du kan ha år efter år som tål lite väder och vind och det slitage som det blir utomhus.

    Mrs G

    SvaraRadera
  3. Jag gillar stolen från IKEA bäst - tycker att den är snyggare.

    SvaraRadera