onsdag 24 augusti 2011

Lyx eller budget - kuddar

Kudden Dot från Hay eller väldigt lika från BoConcept, vilka gillar du bäst? Jag har varit och klämt på kuddarna hos BoConcept, dessutom köpt och även lämnat tillbaka dom. Tyckte liksom de var lite platta  i stoppningen och såg lite futtiga ut i vår soffa. Visst är det väl som med mycket annat, man får oftast vad man betalar för. Hays kuddar har jag inte känt och klämt på men jag tycker de ser fylligare ut. De har ju också ett större format vilket tilltalar mig. Men visst är också prislappen både större och fylligar. 749 kr jämfört med 259 kr. Har du klämt på Hay-kuddarna? Är de värda sitt pris? Kanske inte när man har småbarn...

Det där med kuddar är något som måste mogna fram innan jag kan bestämma mig. Nu har jag haft sidenkuddar i alla dess färger i några år och är sugen på något annat nu. Annat tyg, annan stil. Men vad? Vad har du för favoritkuddar inför hösten?



Kudden Dot från Hay, 749 kr.


Kuddar från BoConcept, 259 kr.



Jag testar kuddarna mot vårt sofftyg i butiken. 



Hay-kudden som ser lite fluffigare ut. (Bild: www.hay.dk)

5 kommentarer:

  1. Har inte klämt på de snygga Haykuddarna men kan säga oj vad slits soffkuddar hemma hos oss. Slits på och spills på. Det är många som slängts de senaste fem åren.

    I våras köpte jag för första gången sedan Ella föddes lite dyrare & finare kuddar igen. Trots att jag säger att dessa är mammas så används de till kojor, hoppas på och de kommer också att slitas.

    SvaraRadera
  2. Har aldrig hört talas om de märkena. Jag är inte mycket för det, skulle nog plasta in dem då.
    När vi var i Ullared blev det kuddar för under hundralappen. Kanon om man vill byta. Jag har dem i min soffa jag gjort. Bilder snart;)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Jag är helt noivs. Har ingen aning om dessa kuddar. Men, det dyra behöver inte alltid vara det bästa.

    Lycka till med ditt val.

    Ha en fin torsdag

    SvaraRadera
  4. Originalet är ursnygga, ok lite dyra men kan ju vara värt det!
    Jag är sådan som hellre sparar lite extra länge och köper det jag verkligen vill ha istället för en kopia, så slipper jag ångra mig!

    SvaraRadera
  5. Hay-kudden ser helt klart fluffigare ut. Jag röstar för den!

    SvaraRadera