tisdag 23 augusti 2011

God kväll

Här är tjejerna ensamma hemma i några dagar. Det var ett tag sedan så det känns ovant. Det verkar på nåt sätt som att små barn förstår mycket mer än man tror. Jag tror idag att min lilla dotter ansträngde sig för att underlätta för mig när hon skulle gå och lägga sig. Hon gjorde inte en endaste protest, hon bara lade huvudet mot snuttefilten, stoppade in nappen i munnen och sedan var det klart. Innan detta varvade hon själv och självmant ned i soffan i några minuter medan jag plockade in i diskmaskinen. Såhär satt hon i soffan när jag tittade till henne i vardagsrummet. Nattsagan hade hon redan läst och prick klockan sju var hon redo att sova.

Nu ska jag ta med mig babyvakten ut i trädgården och vattna våra växter. Ska även titta till vårt enda äppelträd, som består av tre äppelsorter som jag tyvärr inte vet vad de heter. Några äpplen verkar det bli i år. 

Redo att lägga sig prick klockan sju.


Tre äppelsorter på ett och samma träd.

4 kommentarer:

  1. Tjejmys är det bästa som finns. Det blir bara bättre och bättre. Stora tjejen som kan varva ner själv. Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite mys bara ni två tjejer och vad duktig Lilly har blivit på att somna själv.

    Jättefina bilder Linda! :)

    Vi har också några äppelträd som har flera olika sorter ympade på ett och samma träd. Tydligen vanligt att man gjorde så förr och det är ju inte så dumt med lite variation. :)

    Njut av era tjejdagar och ha det fint tillsammans!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Vad härligt när det funkar och att ni fick en mysig kväll tillsammans. Tid över till annat för dig också inte helt fel:)
    Fin bild på äppelträdet!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Så duktig hon är! Och coolt med tre sorters äpplen på ett träd! Vi har ett äppelträd och i år bär det massor av frukt!

    SvaraRadera