tisdag 9 augusti 2011

Flera växter

Vacker miljö på Nyströms Trädgård. Fantastiska fönster måste jag säga.
Tänk att hösten känns så mycket närmare när sommarsemestern är förbi. Som jag skrev häromdagen har jag mycket kvar att göra i trädgården om det nu blir som jag hade tänkt mig. Tur att augusti faktiskt också kan räknas till en sommarmånad nu för tiden. Så än är ju sommaren inte förbi. Jag ska nog hinna tror jag. Hoppas jag.
Med dagens besök och inköp på Nyströms trädgård och kom jag ett steg närmare målet. Å vad jag gillar att strosa omkring där bland alla fina växter men samtidigt gör det mig lite stressad eftersom jag är så velig i mina köp. Men det som kändes rätt idag var två stycken Vingad benved som jag ska ha stående på altanen i två av Lindesbergskrukorna och tre stycken spets-enar Blue Arrow. Spets-enarna ska få ta plats i ena hörnan av tomten på framsidan. Jag hann precis få ned dom i marken innan skyfallet kom så resultatet får ni en annan dag.
Även sittmöbler för de minsta fanns. Visst är det sött??
I vänstra framkanten är en stor Vingad Benved. Jag köpte modell mindre.
Vingad benved här i sin höstfärg. (Bild: www.odla.nu)
Skyfallet närmade sig, men jag hann.

2 kommentarer:

  1. Ser ut som ett riktigt mysigt ställe! Ska bli kul att få se bilder på dina trädgårdsprojekt

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt ställe! :) Där kan jag tänka mig att det är härligt att gå runt och botanisera och drömma. Ser fram emot att följa dia trädgårdsprojekt.

    Sköt om dig Linda!

    Kram Lotta

    SvaraRadera