söndag 31 juli 2011

Rörstrands Design Outlet

Allt i Allo bag i många färger. Som vanligt kunde jag inte välja färg och det slutade med vitt. Vitt är väl alltid ett säkert kort va??
Idag ska ni få se bilder från en annan liten utflykt under vår stugvistelse tidigare i veckan. Inte riktigt lika somrigt Spikens fiskeläge men de kommer nog ändå falla många av er inredningsintresserade bloggare i smaken. Spiken är ett litet paradis och detta är en annan typ av paradis, shoppingparadis ;) Om ni är i krokarna runt Lidköping så ta en tur till Rörstrands Design Outlet. Den ligger på området där Rörstrands tidigare hade sin tillverkning. Det kan vara lite lurigt att hitta för det ligger liksom bakom själva Iittala Outleten och Rörstrands museum. Här hittar du märken som Rice, Dixie, Pelle Vävare, Borås Cotton, Gripsholm, Sagaform, Brio m.fl.
Jag fyndade bland annat ett vitt linnetyg från Borås Väfveri för 49 kr meter. Alla tyger oavsett tidigare pris (149 - 499 kr) säljs för 49 kr metern. Stuvbitarna till ännu bättre pris.
Vattentank från Rice.
Ursnygga korgar från Dixie.
Mera läckert från Rice.
I alla tänkbara färger...
Så många att jag inte kunde välja... Just den jag till slut bestämde mig för fanns inte i lösa delar. Hade velat ha den mintgröna färgen som ni kan se i 6-packet med små kaffemuggar högst upp på hyllan. Det syns nog lite dåligt på bilden med den skiljer sig ganska mycket från den turkos.
Såhär fint får mor & far dricka kaffe i på balkongen framöver.
Alla tänkbara varianter på plåtburkar från Dixie.
Handdukar från Gripsholm.
Även dessa i alla tänkbara färger.
Kuddar i mängder från Moltex.
Mera Moltex.
Moltex Exclusive, fina broderisömmar och glittriga pärlor.
Och massa MASSA mera kan jag lova.

5 kommentarer:

  1. Oj, vad mycket snyggt i min smak!
    Har varit där för några år sedan, men det ser ut som det har utökat väldigt mycket!
    Kuddarna från Moltex är fina och jag hittade faktiskt ett par glittriga i Ullared!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. En riktig shoppingdröm för alla oss inredningstokar! Svänger gärna förbi så ofta jag kan. Själv fyndade jag korgar från Dixie när jag var där tidigare i somras.

    SvaraRadera
  3. Waoo, vilken dröm! Jag som älskar rice små plastiga picknicksaker, hade svimmat.
    Hoppas Ni mår bra i sommarvärmen/kylan! Vi svettas här hemma idag.
    Kram på Er/ Jennifer

    SvaraRadera
  4. Wow, läckert! Dit skulle jag mer än gärna vilja åka! :) Och så snygg din nya design är! Stora fina bilder! Hur har du fått dit de svarta knapparna där uppe?

    Kram Dessi

    SvaraRadera