lördag 23 juli 2011

Dröja några dagar

Ibland har man idétorka, ibland hinner man inte men idag är det inget av detta som stoppat mitt bloggande. Istället är det internetanslutningen som krånglar med sin upload. Antingen har nya Mac OS Lion sabbat något eller så är det helt enkelt Glocalnet som strular.
Imorgon är planen att åka till mina föräldrars stuga några dagar. Där ska Lilly få leka i massor med mormor och morfar och vi ska förhoppningsvis få sova några timmar extra på morgnarna. Så det kan nog oavsett internetstrul eller ej dröja några dagar tills vi ses om jag inte hittar på nåt nytt sätt att blogga från Iphonen.
Jag är inte så förtjust i BlogPress, är ni? Är det bara jag som inte vant mig än kanske? Tycker att det blir dålig kvalitet på bilderna när jag laddar upp dom därifrån. Ska testa varianten att maila direkt till Picasa och sedan länka dit istället. Hur brukar ni göra när ni bloggar från Iphonen?
Ha nu några fina dagar så ses vi snart!
Ps. Nu är det bara några dagar kvar att rösta. Hjälp mig gärna genom att kryssa i de alternativ till höger som du helst läser om här på min blogg. Tack, tack, på förhand!

7 kommentarer:

  1. Det kan vara frustrerande när internet strular och man inser hur beroende man har blivit av att det fungerar som det ska. Jag hoppas att det löser sig.

    Ha nu härliga dagar tillsammans och njut av sovmorgnar.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vår Thailandsresa var underbar och ett toppen sätt att bara vara med familjen. Våran äldsta tjej gick i 3:an då så vi hade med lite skolgrejer till henne och gjorde nån liten grej varje dag så hon skulle hänga med. Mitten tjejen var nästan 4 år och minsta 9 månader. Kan varmt rekomendera att göra en sån resa och har man fler barn och dagar kvar att ta ut så kan man vara mamma/pappa ledig samtidigt.

    Har ingen iphone så jag bloggar inte från den. : )

    Ha en toppen dag.
    / Kia

    SvaraRadera
  3. Har ingen Ajfån jag heller så jag bloggar inte via telefon. Fast om jag hade haft en så hade det ju varit smidigt kanske. Ser fram emot att läsa bra tips som du får här. Kanske dags för mig att uppdatera mig till år 2011. Jag jobbar ju ändå med data ;-)

    SvaraRadera
  4. Och så skulle jag skriva : ha det så skönt på semestern!

    SvaraRadera
  5. Ha så sköna dagar! Sovmorgon låter ju inte fel alls :)

    (Jag har redan röstat)

    kram / Kristina

    SvaraRadera
  6. Internet har skapat ett beroende skulle man kunna säga :-)

    Ha sköna dagar hos mor och far

    SvaraRadera
  7. Det är så sällan jag bloggar från telefonen men jag gillar BlogPress. Har inte upplevt sämre kvalitet på bilderna jag laddar upp. Fast dom från iPhonen är ju ingen hit. Men det är ju inte BlogPress fel!

    Ja, kan tänka mig att det är lite bökigt med allt runtomkring babysimmet. Jag funderade på hur man duschar själv när man har en bebis.... Hmm.

    SvaraRadera