tisdag 28 juni 2011

Varm hälsning från trädgården

Vill bara kika in och säga att jag inte glömt bort er. Jag tänker på er ofta och när jag ser på statistiksiffrorna att ni trots mina uteblivna inlägg besöker bloggen skäms jag nästan. Men i förhållande till livet är bloggen underordnad därför är det låg aktivitet här nu. Livet bjuder ju inte bara på solsken utan tyvärr också svåra stunder. Utan att gå in på några detaljer vill jag med detta bara säga att vår familj har en svår tid just nu. När någon i ens närhet måste genomgå en svår operation kan man inte låta bli att fundera över livet och dess innebörd. Efter drygt två månaders jobbig väntan är nu operationen äntligen genomförd. Att få återses efter operationen var helt fantastiskt, det finns inte ord för en sådan stund. Nu återstår efterbehandling och läkningstid för vår kämpe. Ibland önskar man att man kunde få vara barn för en stund. Att slippa bekymmer och ansvar och verkligen bara njuta av stunden. Idag lyckades vi ganska bra, att njuta av stunden alltså, när Lilly och jag plockade fram poolen och tog premiärdoppet här hemma i trädgården. Hon fullkomligt älskar att bada och jag tvingas ju liksom att vara fullt fokuserad på henne. Så härligt. Att det dessutom var solsken gjorde ju inte dagen mindre angenäm. Vi hörs, även om det blir lite mer sällan ett tag framöver. Ha det nu underbart i sommarvärmen! Imorgon ska vi bada igen. Utan tvekan.


Min älskling med en av sina favoritsysslor. I bakgrunden de fantastiska Cherek-ringarna som jag varmt rekommenderar alla barn som behöver flythjälp. Läs mer om dom HÄR


 
Någon som är ivrig att ta sig ett dopp...


 
Så ivrig att det var bäst att ställa sig på tå.
 

12 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att allt ordnar sig och att operationen går bra. Självklart ska du passa på att njuta av det underbara vädret! Bilderna på Lilly är helt underbara.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var tråkigt att höra. Det är svårt att skriva om sådant, hoppas på att allt ordnar sig mycket snart!

    Nu är det varma dagar, nästan för varma kan jag tycka. Vad härligt med pool för den lilla:)
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Så trist att ni har det svårt. Måtte det vända snart så att ni kan njuta av sol sommar och av livet.

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  4. Jag önskar all lycka till er kära. Hoppas det löser sig till det bästa.

    Tack för dina fina kommentarer och hoppas ni kan njuta av det fina vädret trots allt.

    Kram / kristina

    SvaraRadera
  5. Lycka till - mina tankar är hos er!
    Kram jenny

    SvaraRadera
  6. De jobbiga stunderna är inte roliga. Det är bra att kunna njuta av det vackra samtidigt för att påminnas om allt som är bra. Bloggen är aldrig viktigare än livet. Bloggen har vi för att roa oss med när vi känner för det.

    Njut ordentligt av nära och kära nu och så "ses" vi vid tillfälle.

    SvaraRadera
  7. Härligt det ser ut!!!!!
    Kram på er i värmen/ Jennifer

    SvaraRadera
  8. Jag har tänkt att det säkert varit något tungt på gång hos er och jag hoppas av hela mitt hjärta att allt fortsätter åt rätt håll. Min morfar har just genomgått flera operationer och ska nu äntligen få komma hem. Kan nästan förstå din känsla vid första återseendet. Det är guld :D

    Jag vet tyvärr inte märket på markisen och hittar inga papper om det från förra ägarna som lät montera den. Men den ser ut som en standardtyp som jag vet att jag sett hos flera vänner. jag kan allltid lägga ut en bild på den imorgon eller övermorgon :D Kanske hjälper...

    Ha en skön kväll (det lilla som ändå är kvar)
    STOR KRAM

    SvaraRadera
  9. Trist att höra. Hoppas allt går bra!

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Jag håller tummarna för att allt går bra efter operationen. Styrka till er när det är jobbigt i livets utmaningar.
    Härligt att ni njutit av värmen. Jag börjar min semester idag och vaknar till regn. Nu håller jag tummarna för att värmen ska komma tillbaka.

    Ta väl hand om er och njut de fina stunderna!

    SvaraRadera
  11. Hej! Jag ville bara tacka för dina fina ord på min blogg, jag blev jätteglad av att höra att du gillade den! Tråkigt att ni går igenom en jobbig tid, hoppas att ni får njuta lite grann ändå i det fina vädret och att allt går bra. Vilken fin liten tjej ni har också, jag älskar namnet lilly, det låter så harmoniskt och fint!

    Och angående barnkläder så tror jag att det lönar sig att sälja på tradera även om det tar lite mer tid att fota och lägga upp allt, mvh Elin

    SvaraRadera
  12. Hej igen, våra markiser är från Bryma.

    SvaraRadera