torsdag 16 juni 2011

Kräftgång i turkos

Lilly hos mormor o morfar. Iklädd sin härliga Villervalla-klänning som mormor köpt till henne. Till detta hade hon turkos tajts och turkos solhatt. Ögonen blev nästan turkos också.
Helt plötsligt har det vanliga krypandet ändrats till någon slags kräftgång. På alla fyra och på sniskan. Tydligen är det ett led i hur upprätt människan rör sig. Jag läste det i en bok hemma som jag inte minns titeln på i skrivande stund. Och vi är inte heller hemma nu så jag kan kolla. Lilly och jag är nämligen två dagar hos mina föräldrar. Det är verkligen skönt att slippa tänka på vardagsbestyren ibland, dessutom får jag ju lite barnpassning också. Härligt det! Idag har pappa och Lilly jagat varandra i kräftgång. Det ser ganska skoj ut måste jag säga. Vi har också varit på stan och kollat när min brorsdotter gick ur nian. De åkte balvagn efter traktor på stan på dagen och gick på avslutningsfest på stadshotellet på kvällen. Så fina så fina de är de där vuxna ungdomarna. Det roligaste av allt var att min brorsdotter frågade om faster kunde hjälpa till med sminket efter att hon kom från frissan med otroligt fin håruppsättning. Vilken lite donna det blev, så fin! Jag hoppas hon ger mig tillåtelse att visa några bilder här sen.
Kräftgång över balkongtröskeln.
- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Söta lilly hahaha vore kula tt se en bild på deras kraftgångs jakt.. :) Vilken fin avslutning den brorsdotter verkar ha haft, känns som i går som man själv gick ut. Hoppas att du får en bra helg gumman kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha....så där kräftgång hade min yngste son också innan han började gå!!! Ingen vanlig krypning där inte.... Ser himla kul ut...men ack så gulliga dom är!!!!! Ha en fin helg!!!Kram EvaMarie

    SvaraRadera
  3. Kräftgång, nytt ord för mig i detta sammanhang. Det var ett målande ord som ger en bra beskrivning :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera