onsdag 15 juni 2011

Klädkris

Blus från Hunky Dory (ej årets kollektion). Vitt linne "Linda lace top" från Tommy Hilfiger.


Ibland känns det som om inget av det som finns i garderoben passar; passar i storlek, passar för det avsedda tillfället och passar humöret. Fast att garderoben är överbelamrad av kläder finns inget som känns rätt. Det är väl det som är problemet, att den är överbelamrad. Jag har lovat mig själv att göra en rejäl rensning av sådant som inte används eller som inte passar.

Imorgon ska jag och Lilly besöka min brorsdotter som slutar nian. Helst vill jag ha en sommarklänning på mig, men min favorit är i tvätten och för övrigt så har jag bara ett sug av att köpa en ny fin sommarklänning och därför känns inget annat bra just idag.

Kanske kunde blusen från Hunky Dory och linnet med spetskant från Tommy Hilfiger passa. Men konstig nog så tar det emot att använda kläder som jag hade som gravid, även om det inte är gravidkläder i sig. Jaja, man ska vara glad att man slipper gå naken i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Kläderna du visar är helt underbara! Verkligen smakfulla och skulle säkert passa.
    Tänk om och då har du ju klädvalet klart;)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Problemet känns igen :-)

    SvaraRadera