fredag 17 juni 2011

Från zombie till sessa

Igår när min brorsdotter slutade nian hade jag den stora äran att få sminka henne. Man blir allt lite varm i hjärtat, läs mallig ;) när ens syskonbarn ber sin faster om hjälp med sådant. Då kanske man inte helt är "tant" i hennes ögon än fast att jag nästa är tjugo år äldre :) Håret gjorde hon hos en frisör och sedan förvandlade jag hennes svartmålade zombieögon till glittrande prinsessögon. Det var inte svårt vill jag lova.
En zombie som både badat i fontän och åkt hövagn.
Här är vagnen med zombies. De andra klasserna föreställde gudar, plugghästar, indianer m.m.
Zombiesminket är borta och hon har haft en lugn stund hos frissan.
Ögonskuggan är lagd. Från sotgrått till glittergrönt.
Ett leende krävs ju för att få rougen på rätt ställe ;)
Allt klart! Kvällen och livet väntar.
Prinsessan redo för avslutningsfesten.
Till en "bal på slottet" åker man ju fint. Här den ena tjusiga bilen efter den andra.
Våran sessa åkte Caddilac.

5 kommentarer:

  1. Oj, vad duktig du är på att sminka!! Det är något jag aldrig lärt mig ordentligt och skippar det ofta för att jag inte gör så bra :D Fast mascara och läppglans är ju förstås rätt lätt...

    Vad glad jag blir att du gillar mina bildarrangemang! Har kommit in i en period när jag experimenterar lite mer med kameran och då får bloggen dras med resultaten :D Jag ska absolut ta med kameran till ön så får vi se hur mkt jag kommer ihåg att fota.

    Min kompis blev förresten jätteglad för bebiskläderna. Och det är verkligen så att man bara vill köpa mer för att de är så söta i miniformat.

    Ha en härlig helg!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Måste ha varit ett rent nöje att få sminka en sådan vacker prinsessa:)
    Hon blev såå fin och vad duktig du är att sminka, vet inte om jag hade klarat det.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Hej Linda!
    Javisst är det roligt att handla något man velat ha eller behöver till halva priset. Du får visa vad du fyndade för fint sen :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj vilken trevlig förvandling. Så fin hon blev. Vacker som en saga.

    SvaraRadera
  5. Jag är inte heller någon höjdare på att sminka mig. Har blivit så eftersom jag jobbat som brevbärare och tyckt att det har varit så onödigt att sminka mig... Vore roligt med lite tips! :)

    SvaraRadera