fredag 27 maj 2011

Pioner hemma

Stor och ståtlig, ljuv och rosa pion.
Nu är vi hemma i vardagen igen. Hemkomna med 40 kilo tvätt, till ett tomt kylskåp och ogräs till tusen i trädgården. Men vi har haft en otroligt lat och underbar vecka så vad gör väl det om man får lite efterarbete. Batterierna är ju laddade lite grann. Redan klockan 09:30 hade Lilly och jag storhandlat på Ica och ett sådant besök kan man ju dessutom förgylla genom att köpa med sig en fin blomma hem. Så nu, lagom till helgen, står en rosa ståtlig pion på vårt bord. Lite ogräs mellan regnskurarna har jag också hunnit med. Bästa ogräsupptagaren har dragit upp säkert hundra grodblad. Lilly sällskapade med sin lära-gå-vagn som hon igår helt plötsligt kunde gå helt själv med. Hon har ju haft en veckas styrketräning i poolen för de små benen och det verkar ha gjort susen. Den enda styrketräning jag haft i veckan är för käkarna. All Inclusive och den alldeles tokigt goda maten vi fick har resulterat i 3 kilo plus. Nu är onyttighetskontot förbrukat för en bra tid framöver. Tvätthögen väntar fortfarande på att bli omhändertagen, men varför stressa nu när man kommit ned i varv lite grann. Den enda tids-stress jag för tillfället känner är när jag ska hinna gå igenom de 1407 stycken semesterbilderna jag lyckades knäppa på en vecka. Jag som tyckte att 522 stycken från barndopet var många. Och precis NU kom jag på att jag ju faktiskt inte visat några av de bilderna ännu. Tack alla ni som trots bloggtorka tittat in här under veckan! Jag hoppas hinna en lång lång bloggrunda i helgen, nu har jag ju missat massor av inlägg hos er. Ha en fin helg!
Lilly med sin lära-gå-vagn. Jacka, mössa och överdragsbyxor från Villervalla.

3 kommentarer:

  1. Välkomna hem! Det låter som ni haft det bra! Men oj vad många kort, kan ta sin lilla tid att sortera;) Va stor din tjej har blivit nu, snart släpper hon taget och går själv med ska du se!

    Ha en fin helg!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Välkomna hem! Hoppas ni kan hantera att vara hemma i vardagen:P kram kram

    SvaraRadera
  3. Låter som ni har haft en mysig vecka utomlands!
    Pioner är såå fina, vacker färg!

    Ha en fin lördag!
    Kram Helena

    SvaraRadera