söndag 29 maj 2011

Liten rallyförare

Tryck på play-pilen för att starta videoklippet.

För några veckor sedan började Lilly att krypa omkring med sig små saker i handen. Inte stora saker men ändå. Innan hade hon aldrig tagit med sig något när hon kröp. Efter att ha burit med sig saker i några dagar kom hon på att man kan köra med leksaker som har hjul. Och låta som en bil.

Det perfekta stället att köra rallybil på var på flygplatsen i Turkiet (Antalya). Där var marmorgolvet både stort och slätt. Inget annat var roligt för denna lilla damen denna kväll. Mycket förståeligt med tanke på att hon somnade i vagnen vid 19:30 och vaknade igen klockan 20:00 när vi skulle kliva på busstransfern till flygplatsen. När hon äntligen lyckades somna på bussen var vi nästan framme vid flygplatsen. Så tröttisen vaknade igen och denna gång lyckades hon inte somna förrän vi lyfte med planet. Men att köra bil kunde hon sysselsätta sig med en låååång stund. Fast ljudet orkade hon inte göra då.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är riktig sommarlyx att kunna hänga ut tvätten så att den får den där speciella solochvindtorkad-lukten.

    Vi måste boka om vår resa och jag tänkte bara höra om du var nöjd med er resa till Turkiet? Det såg ju himla gott ut på bilden och du verkade nöjd. Jag är inte van vid Turkiet men det är säkert kanon. Spännande att se var man landar tillslut.

    Ha en skön start på veckan (den korta).
    kram

    SvaraRadera
  2. Massa tack för tipsen!! Det är så himla svårt att tänka om när man redan är inställd på en sak. Gillade att jag började tänka på att man faktiskt kanske ska undvika bamseklubb om man inte reser just med barn :D Det kommer förhoppningsvis massa tillfällen till det med!

    Vi bestämde oss tillslut för Marmaris i Turkiet (jodå lite inspiration fick jag nog). Hoppas att det blir bra det med, men det tror jag.

    Kram och ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  3. Så sött! :-) Nelia fick se filmen och först blev hon superglad och började prata/skrika men sen blev hon helt paralyserad och bara satt och tittade :-)

    Har Lilly börjat gå? Nelia har tagit 8 steg som mest :-) Det är vingligt och hon är lite feg ;-)

    Kram Sara

    Wilda Stenlyckan

    SvaraRadera
  4. Hihi, roligt att Nelia kollade också. På tal om att titta på vide och så, gillar Nelia Teletubbies? Vi är vakna tidigt på morgnarna och på lördagar kl 06 visar de Teletubbies. Det är det enda tv-programmet som Lilly verkligen tittar på, visst är det lustigt att de redan kan gillar något sådant :)

    Lilly går bara med gåvagn, inte själv. Hon står själv och går jättefint utmed väggarna osv. Men så fort jag "kopplar loss" mina händer så sätter hon sig försiktigt ned efter att hon stått en stund. Hon är nog lite feg ännu :) Vad roligt att Nelia redan gått några steg, åtta är ju många! Det är ju att gå tycker jag! Grattis Nelia :)
    Kram kram

    SvaraRadera