lördag 22 januari 2011

I matvarubutiken

Första besöket på Ica.

Lilly hit och Lilly dit. Som sagt jag snöar ofta in mig på en sak och fokuserar på det till 110 % ett liten stund. Det verkar som temat på bloggen för tillfället är Lilly. Hur som helst. Med en liten minimänniska i familjen är det mycket som ska upplevas för första gången, idag fick hon besöka matvarubutiken för första gången i sitt liv.

Sen Lilly kom är det förutom Lina (Linas matkasse) maken som sköter matvaruinköpen hos oss, men idag kände jag för att åka hela familjen. Jag tyckte det skulle bli skoj att se hur Lilly reagerade. Hon satt lugn och fint i sin bilstol och tittade sig omkring hela Ica-besöket igenom fast att det tog en stund. Jag ville ju så klart kolla in det nya apoteket som hade öppnat inne i Ica-butiken. Jag var ju dessutom tvungen att spana in om det kommit någon ny härlig hand- och duschtvål sedan sist jag handlade. Det var så längesen att jag minns inte ens när det var. Det tog tre månader efter att Lilly föddes innan jag ens var på Ica och därefter är gångerna inte fler än fingrarna på min ena hand. Jag kan inte säga att jag saknat det heller, men ibland gillar jag att strosa omkring och spana in nya spännande varor. Visst kan det vara svårt att välja färg på tulpanbuketten och att välja den allra finaste krukan bland alla krukor med pärlhyacinter. Och för att inte tala om när vi kom till barnmaten, vilket vi just introducerat för Lilly. Där finns ju hur många varianter som helst att välja bland. Ska bli spännande att se vad hon kommer gilla. Självklart lyckades vi avslutningsvis få till en avstämning på själv-scanningen också, men Lilly var lugn och jag tror hennes första besök upplevdes positivt.

2 kommentarer:

  1. Vad rart med ett första besök i matvaruaffären. Som trebarnsmamma kan jag inte minnas att jag ens tänkt så någon av de tre första gångerna. Mysigt att du gjort det.

    Ha det gott och njut av sötnosen till dotter du har.

    SvaraRadera
  2. @Mammaxtre:
    Vad roligt att du kikade in här och lämnade ett litet spår så jag kan kika in hos dig också :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera