måndag 3 januari 2011

Från 6 tim till 6 mån

Vips och så är min lilla flicka sex månader. Tänk att en sådan liten liten människa kan bli så stor så snabbt. Det är nog inte förrän nu när jag tänker tillbaks som jag förstår hur liten hon faktiskt var när hon föddes. Och när hon föddes trodde jag det var en evighet tills hon skulle fylla ett halvår, men idag är den dagen redan här. Det är helt obegripligt hur de små liven kan växa och utvecklas i den takt de gör. Livet är verkligen fascinerande. Hon har nästan dubblerat sin vikt sedan hon föddes och växt ungefär 17 centimeter på längden. Här poserar Lilly på några bilder dagen till ära. Och en tillbakablick. (Bilder: Allt och/eller Inget)
Drygt 6 timmar gammal Lilly, fortfarande röd om kinderna och blå om händerna. Sex månader gammal sitter tjejen med lite stöd av armarna. Lilly säger: Kolla in mina vassa tänder! Morgonmyset är en högtidsstund.
Morgongymnastik för armarna.

14 kommentarer:

  1. Vilken riktig liten sötnos! :) Ja, det är helt klart en fantastisk resa att bli förälder.

    SvaraRadera
  2. Vilka söta foton på en alldeles underbar liten tjej!! Ja, det går alldeles för fort och snart är de tonåringar (som min ena son nästa månad)!!
    Ta tillvara på tiden när hon är liten.

    Natti Natti,
    Helena

    SvaraRadera
  3. Åhhh va mysigt! Det är helt sjukt vad tiden går. Varje dag är fantastisk, det händer något hela tiden. Roligt att de är lika gamla, bara en liten dag som skiljer hihi.. KRAM från oss

    SvaraRadera
  4. Grattis Lilly! Jag kan inte heller fatta att det har gått så fort! Och vad hon har växt sen sist vi sågs, fast det har hänt mycket här också. Alicia har också fått en tand och lärt sig sitta nu. Helt galet att det går så fort, det var ju ändå inte speciellt länge sen vi sågs! Kram.

    SvaraRadera
  5. Åh så söt stora/lilla tjejen din är :)
    Lilly fyller 1 på torsdag och jag kan inte förstå var min bebis tagit vägen ;)
    Njut av er tid hemma tillsammans!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej! Längesen! Allt bra ser jag. Gud vad sö hon är. Tom söt efter bara 6 timmar, inte många bebisar som är det. Mio såg ut som en gammal gubbe hehe.
    Ha det bra! Kram/EDEN

    SvaraRadera
  7. Hon är så fin! Tiden går fruktansvärt fort efter att man fått barn. Snabbare än innan tycker jag allt. Kram Sofie

    SvaraRadera
  8. Åh va söt hon är Lilly. Vart har "lilla" Lilly tagit vägen? Ska bli så kul att snart få börja träffas igen :) kram kram

    SvaraRadera
  9. Grattis i efterskott till er lilla söta Lilly! Hon är verkligen söt som socker er lilla tjej. Så fina bilder. :)

    Det är verkligen livets bästa äventyr att bli förälder. En fantastisk resa fylld med så mycket kärlek. :)

    Sköt om dig rara Linda och ha en fin vecka!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Man får passa på att styra önskningarna medans man kan kanske ;) Det blev rätt mycket leksaker i julklapp och sedan har ju Liam en hel del så lite fint till rummet vill vi ha :)
    Lillys rum är redan klart men jag tänkte visa det efter helgens fiande då det är rätt tomt på just fin inredning. Tråkig och feg som jag är blev det en svart/vit tapet från Saga och Kaspar (den med hus) vet du vilken jag menar? Vi får sätta till massa färg i sakerna istället.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Åhh, sååå söt hon är!

    Tack för kommentaren och ditt tips hos mig. Ang hyllplanen tror jag de kommer från MIO.

    Kram SOfie

    SvaraRadera
  12. Wow vilka fina bilder på lilla Lilly! :-) Gillar speciellt de med den vita klänningen och bruna strumpbyxor men alla är superfina! Ögonen är superfina de också!
    Ja visst går det fort! Tänk att de redan är 6 månader!! Jag tycker Nelia gör framsteg varje dag. Just nu rullar hon runt på golvet och leker med sina leksaker. Vi har satt grind i trappen och flyttat på diverse saker. Maken köpte dörrspärrar idag och vi ska även fixa något till lådorna. Hon drar i allt hon kommer åt då hon kör sin gåstol :-)
    Vad roligt att du gillade förändringen på bloggen :-) Det känns som man vill kasta ut allt gammalt nu och göra nytt ;-)
    Ha det fint!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  13. Vad gulliga ni är allihopa som lämnar kommentarer, så roligt att läsa.

    @Lisa: Tack! Det känns som en lång lång härlig resa som vi ju egentligen precis har påbörjat. Tänk vad mycket man får upptäcka och lära sig under resans gång.
    Kram Linda

    @Helena: Tack! Oj, redan tonåring. Tänk att lång tid kan kännas som igår när man tänker tillbaka men som en evighet när man tänker framåt.
    Kram Linda

    @Evelina: Tack för senast! Visst är det roligt att de är så jämngamla. Linus måste lära Lilly nu att man ska somna direkt när man hör Videvisan ;)
    Kram Linda

    @Charlott/Vilmas hus: Tack :)
    Kram Linda

    @Åsa: Tack! Och grattis till Alicia också! Visst är det roligt att de är så jämngamla, bara en liten dag som skiljer dom åt. Kul att vi snart ska plaska i badet ihop igen!
    Kram Linda

    @Madeleine: Tack och grattis till din Lilly också! Dagarna går galet fort likaså veckorna... kan inte fatta att jag varit hemma över ett halvår redan. På nåt sätt tvingas man leva i nuet lite mer med barn och det gör nog att tiden känns som den går snabbare. Hoppas Lilly fick en fin ettårsdag! Tapeten kommer bli urfin, jag vet vilken det är. Hoppas mamman blir nöjd med presenterna också ;)
    Kram Linda

    @Eden/Jennifer: Haha, jag tyckte nog allt att våran lilla också såg ut som en lite farbro när hon kom ut :)
    Jag följer din blogg, hoppas dagarna blir lite enklare framöver.
    Styrkekram Linda

    @Soform/Sofie: Visst, tiden bara rusar iväg. Jag förstår inte att jag varit hemma mer än ett halvår nu. Hoppas allt är bra med dig! Spännande tid ni har framför er!
    Kram Linda

    @Ninni: Hihi, det undrar jag också Ninni. Längtar tills vi får träffa er, hoppas vi ses på måndag redan!
    Kram Linda

    @Lotta: Tack! Visst är det en spännande resa. Så mycket att lära och upptäcka på resans väg. Hoppas allt är bra med er!
    Kram Linda

    @room by Sofie: Tack, ska genast kolla in Mio. Hoppas du hittar ett sätt som passar dig att strukturera saker och ting. Nytt år, perfekt tillfälle att "börja om" och ge det en ny chans :)
    Kram Linda

    @Sara: Tack, vad roligt att Du gillade bilderna. Ibland har man tur att fånga ett leende eller rolig min :) Det svåra är att få tillräckligt med ljus tycker jag. Precis som du så skulle jag vilja lära mig mer om fotografering detta året. Vi får se om tiden räcker till.
    Vi har också precis satt upp grind i trappan. Men inte fällt ned hjulen på lekstolen, nu är det som en "gungstol". Men det är nog dags förstår jag när jag hör att din tjej springer runt redan.
    Kram till er

    SvaraRadera