tisdag 21 december 2010

Svag för färger

Flowerpot av Verner Panton. (Mobilbild: Allt och/eller Inget)
Idag har jag ägnat mig åt fönstershopping. Efter att sällskapat med mina kollegor och ätit julbord på en restaurang i stan var det inte bara jag som blev trött utan även Lilly. Hon sover bäst utomhus och vad gör man inte för sitt barn. Jo man gör precis som man tror att de bäst tycker om. Då slog jag två flugor i en smäll och passade på att fönstershoppa medan Lilly fick sova gott. Båda tjejerna nöjda :)
Man kan ju inte annat än bli glad när man tittar på dessa vackra färger, den ena finare än en andra. Fast jag älskar färger så vet jag inte vad det är som händer med mig när jag ska välja. Då blir jag feg. Riktigt feg. Så hos mig står en vit lampa fast jag är väldigt svag för färger. Min filosofi brukar vara att sätta färg på sådant som är "utbytbart". Visst är en lampa också utbytbar, men kanske inte något man köper titt som tätt.
Om jag skulle FÅ en Ägget-fåtölj och välja en av färgerna nedan skulle jag nog ha svårt att sova i flera nätter. Oj oj vad det beslutet skulle kännas stort. Velmaja, ja jag vet. Vilket Ägg skulle du välja? Kanske att jag skulle ta en röd, för att jag tycker den är ganska klassisk. Men egentligen är jag svag för grönt så kanske den gulgröna. Fast för tillfället gillar jag den ljusblå. Kanske för att det är vinter. Det enda jag vet är att jag nog inte skulle välja den cerisa. Fast jag har ju en ceris filt i soffan så det skulle ju matcha. Tur jag slipper detta bekymmer ;-) Pinoccio-mattan skulle passa mig som handen i handsken. Alla färger utan att behöva välja EN.
Ägget av Arne Jacobsen (Mobilbild: Allt och/eller Inget)

3 kommentarer:

  1. Jag håller helt med dig, färg kan vara oemotståndligt :) Jag tyckte att det var väldigt fint med rött och ljusblått ihop i bilden på alla äggen!

    Ha en skön dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så många inlägg jag missar nu men desto mer att läsa när jag väl får tid, som nu när Mio snusar i vagnen o Aston är hos farmor :).
    Tack för tipsen. Provade miniform med Aston men de gjorde saken bara värre tyckte jag. Känns som om det e fel på mina tuttar :).
    Jag hade aldrig valt en dyr möbel/lampa i färg, det hade jag aldrig vågat. Om jag hade fått en Ägget hade den blivit grå eller svart :).
    Så söt Lily är i filmen, så stor hon blivit! Gud, att det kan gå så fort.
    Ta hand om dig o tack igen! Kram/ Jennifer

    SvaraRadera
  3. Hej Linda!

    Vad härligt med lite fönstershopping och extra roligt i dessa jultider då de där färgklickarna syns lite mer på något vis. :)

    Jag hoppas att du och familjen får en riktigt mysig jul tillsammans. Ta hand om dig vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera