tisdag 28 december 2010

Julduschen


Ångduch/bastu från Svedbergs. (Bild: Svedbergs

Enligt gammal tradition hör det väl till att man ska duscha till jul. Desto varmare desto bättre borde det väl vara eftersom värme löser fett och smuts. Som tur är duschar vi ju mer än en gång om året nu för tiden och det är faktiskt ingen uppoffring för mig så länge det är just varmt. Riktigt varmt. Jag vrider ofta värmereglaget på blandaren i bott så att det bildas ånga i hela duschhörnan. Falsk ångbastu. I julhelgen tog jag mig dock en riktig ångdusch/ångbastu hemma hos svärföräldrarna. Å så härligt det är, både för själen och ögat att sitta i en Cube från Svedbergs med Chromiterapi (färgterapi). Och några droppar eterisk lavendelolja för härlig aromaterapi. Jag undrar hur många år det dröjer tills det finns något liknande här hemma hos oss. Tills dess får jag drömma och njuta av annan förnyelse som sker här.
Mellandagarna här går i renoveringens tecken och nu är det Lillys rum som är i sin slutfas. Golvlister har kommit på plats, dörrlisterna likaså. Fönsterbrädan har kommit upp, möbler skruvas i hop och skruvmejseln går varm. Möblerna flyttar runt, runt och runt för att känna in deras rätta placering. Idag ska jag flytta Lillys kläder till hennes nya garderob. Ska bli fantastiskt skönt att dom ska få ett alldeles eget ställe. Känns bra i magen att få lite mer ordning i kaoset.
Hoppas ni har sköna mellandagar och gör något ni njuter av!

1 kommentar:

  1. Hittade till din blogg precis när jag var inne hos "Mina Finaste..." Fastnade för dina fina bilder bla. Jag hoppas det är ok att jag lägger till din sida på min lista?!

    Välkommen in till mig!

    Kram Helena

    SvaraRadera