torsdag 23 december 2010

Jul i vårt hus

Julgardinerna i köket har inte hunnit sys, julkolan har (ännu) inte kokats och massor av andra saker jag hade tänkt hinna innan jul har heller inte blivit gjorda. Men det blir ju jul ändå som tur är. Från högtalarna i vardagsrummet ljuder nu "Vår jul" med Sanna, Shirley och Sonja och det råder lite julstämning i huset trots allt. Välkommen jul!
Jul i vårt hus.
Min nya favoritjulblomma; julrosen.
Stora fönsterkulor som jag köpt på KDW i Berlin.
Hyacinter, dofthöjar nummer ett.
En tjock en lång, vackert glittrande.
Årets nya pynt i tallegranen, stjärnor från Sia. Några änglar som jag inte kan bestämma mig för om de är söta eller otäcka.

4 kommentarer:

  1. Hihi, vad roligt att vi tagit likadana kort! Tycker om sådana foto/spegellekar :)

    Jag måste också säga TACK för din härliga blogg och all fin läsning du bjuder på. Är glad att jag hittade hit!

    En skön jul önskar jag dig.
    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. GOD JUL & GOTT NYTT ÅR
    till dig och din familj
    Kram, Monika

    SvaraRadera
  3. Ja tur att det blir jul i alla fall :-) Vår gran åkte ut och det känns lite tråkigt men det får gå i alla fall.
    Vilka fina bilder du visar idag! Ni har då en massa julstämning ser jag :-)
    Hoppas ni får en helt underbar första jul med lillan!
    GOD JUL!!
    Kram från oss!

    SvaraRadera
  4. God Jul på dig! Ha en underbar helt tillsammans med din familj.

    Kram, Dorro

    SvaraRadera