onsdag 1 december 2010

Utomhus-termometer från insidan


Fönstertermometer ute "Window Disc" (Bild: www.erler-weinkauff.com)

Fönstertermometer ute "Window Lock" (Bild: www.erler-weinkauff.com)

Jag läste på Facebook att en vän hade mätt upp -22 grader här i stan. Kan det verkligen stämma?? Det gör det säkert men jag kan inte kontrollera för jag orkar inte stänga av larmet, dra bort jalusigardinen framför dörren, klä mig i nåt annat än långkalsingar och kliva ut på trappan för att läsa av termometern. 

Vi borde skaffa en utomhustermometer som man kan läsa av inomhus. Detta borde väl vara en perfekt vinter att införskaffa sig en sådan för det lär nog bli många kvällar/morgnar som man undrar hur många minusgrader det är ute.
Dessa snyggingar har jag sneglat på i säkert två år nu men aldrig kommit till skott. Nu borde nog vara rätta tiden. Nu ska jag göra slag i saken. Men vilken ska jag välja?
Imorgon efter babysimmet åker jag och Lilly till mina föräldrar i Tidaholm. Jag hörde på nyheterna ikväll att just lilla Tidaholm har det högsta snödjupet i hela Sverige. Hela 79 cm. Undra om de har minus 22 grader också.

6 kommentarer:

  1. Det är verkligen kyligt nu! Killen tog resolut tag i vårt temperaturproblem och köpte en trådlös mätare så sensorn sitter ute och visaren inne :) Min hjälte! Fast dessa du visar är MYCKET finare än vår rymstations/hitech-variant :)

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. 28,2 hade man uppmätt i Kymbo utanför Tidaholm.

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Hinner ni komma förbi här på en fika?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Brrr, det är verkligen kallt nu. Det gäller att klä på sig ordentligt när man ska ut. Men värst tycker jag nog att det är att krypa ner i en iskall säng på kvällen. :( Jag och kyla är ingen bra kombination helt enkelt. ;)

    Jag hoppas att ni får det härligt hos dina föräldrar. Ha en trevlig helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Mysig blogg du har!
    Vad kul att du lämnade en hälsning hos mig så att jag hittade hit =)
    Ha en härlig helg!
    Sofia

    SvaraRadera
  6. MARIE:
    Rymdstation är inte heller fel, då kanske du till och med kan ligga i sängen och kolla temperaturen innan du stiger upp. Fast det kanske är lockande att ligga kvar då om den visar alldeles för kallt :)

    FRIDA:
    Så synd att et inte blev någon fika vännen men det var tur jag åkte medan det var någorlunda ljust. Det var köer och gick i 40km/h vissa sträckor.

    LOTTA:
    Gör som jag, stoppa bäste vännen vetevärmaren under täcket innan du kryper ned! :)

    SOFIA:
    Vad roligt att du tittade in och lämnade ett spår! Din blogg är verkligen inspirerande!

    ALLA:
    Ha en mysig 2:a advent!!
    Kram

    SvaraRadera