måndag 29 november 2010

Kolla stilen

Skön stil.

 
Lilly gillar att sitta och pilla på leksaker. Och tur är väl det för det är ungefär den tiden jag får för att hinna fixa i ordning mig själv och hemmet. Lilly vill nämligen helst inte sova om dagarna, hon kämpar emot in i det sista. I lördags blev det en timme på hela dagen. Om jag däremot promenerar med henne brukar hon sova gott. Det är visserligen skönt men det blir ju ingen tid i hemmet att fixa och dona. Jag trodde att man skulle hinna göra massor av saker när man är föräldraledig. Man har ju hört om pappor som ska vara pappalediga och måla om huset typ. Men som sagt hon gillar sina leksaker. Så att hoppa runt mellan babysitter, babygymmet, ligga på golvet, sitta i barnstolen, sitta i Bumbo, ligga på snurrplattans har hon inget emot. Snurrplattan har jag nog förresten inte visat er, det måste jag för den är så söt. Det är så roligt att se vad de små liven utvecklas. Nu har hon kommit på att man kan använda sig av fötterna också. I babygymmet har hon kommit på att hon kan putta lite på ställningens ena ben och på så vis kommer en av leksaks-stjärnorna närmre henne och hon når den. Vi är det häftigt. När hon sitter i sin babysitter gillar hon för tillfället att lägga upp benen på det här sättet. Skön stil va!? Elefanten är ännu en leksak från Lamaze. Riktigt uppskattad sådan.
 

1 kommentar: