onsdag 10 november 2010

Myspåse Le sac Igloo

Åkpåsen Le sac Igloo från 7 A.M. Enfant i färgen Café

 
Idag kom Lillys myspysiga vinteråkpåse på posten. Den hade knappt kunnat komma mer passande än samtidigt som snön. Det är en trevlig promenad att gå till Posten utlämningsställe och hämta ut paket när man har beställt på nätet. Och det var det även idag fast att det var aningens svårtstyrt med vagnen i snön.
Det är inte enkelt att köpa vinterkläder/åkpåse till bebisar. De får ju inte vara för kalla och heller inte för varma. Bebisarna syftade jag på, men det funkar ju även om man tänker vinterkläder/åkpåsen :) Fleeceoverall? Termo-overall? Filt? Fårskinn? Åkpåse? Ja, vad ska man egentligen ha i en liggdel. Det får nog bli att prova sig fram och kanske stoppa en termometer i vagnen. Denna åkpåsen kommer hon nog inte frysa i iallafall. Den är som en "dun-jacka". Fast utan dun. Hm, konstig jämförelse då kanske. Ja ja. Varm är den nog. Och många finurliga finesser ska den tydligen också ha.

Jag köpte även en trisslott när jag var ute på promenad idag, som jag ska skicka som krya-på-dig-hälsning. Väl hemma, när jag skulle skriva kortet och stoppa i lotten, upptäckte jag att det var TVÅ lotter. Kassörskan hade gett mig två istället för en, de var liksom ihopklistrade. I ärlighetens namn, hade ni gått tillbaka??? Jag stoppade en i brevet som ska postas och skrapade den andra... Gissa om det blev vinst??? Jo då, 25 kr. Och dessutom dubbelt upp!
Jag känner att jag är inne i något slags "tur-stim". Igår hittade jag en femma på marken. Idag vinst på trisslotten. Undra vad som händer imorgon... Kanske en högvinst till hon som får brev på posten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar