torsdag 7 oktober 2010

Redo för kalla golv

Klassisk toffla från Hush Puppies.

 
Något som hör hösten till är att försäkra sig om att innetofflorna håller även denna säsong annars är det brått att inhandla nya. För jag har en favorit-toffla och det är just Den jag vill ha. Hösten är ju härlig på många sätt om man bara är förberedd. Med mysigaste och skönaste tofflan får det bli hur kallt det vill på golven. Förresten är kalla golv inget måste för att ha på en innetoffla och särskilt inte den jag nu ska tipsa er om. Den är nämligen så skön i sulan att jag i stort sett använder den året runt med undantag för om det är 30 grader varmt eller om vi bjudit hem middagsgäster, då försöker jag att sparka av mig dom för att om möjligt se lite stiligare ut för en stund. Annars sitter dom verkligen som fastklistrade på min fot vareviga minut här hemma.

Jag har dessutom, genom att ge bort ett par i julklapp, fått min far att bli lika förtjust i dessa som jag. Han har, så länge jag minns, vridit och inspekterat sulorna på skor som han ska inhandla så jag var lite nyfiken på ifall dessa skulle hålla måttet. Jag gjorde en chansning och köpt honom ett par Hush Puppies och nu går han också i dom året runt.
Som ni förstår har jag redan inhandlat årets toffla annars hade jag inte vågat avslöja detta heta toffel-tips. Jag vill ju inte riskera att de tar slut innan jag försäkrat att jag klarar mig till nästa höst. I år köpte jag åter igen den "klassiska" i svart mocka med insida av "sammets-fleece". Det finns också varianter av ullfilt, också underbara men inte lika slitstarka dock. I år fanns en grå variant med rosa prickar, ursöt! Jag var SÅ lockad av denna men har man en så stor stortå som jag så nöter man igenom ullfilten efter 365 dagar. Fast det är ju ändå ett gott betyg det också ur slitsynpunkt. 


Förstår inte varför prickigt och rosa alltid lockar mig.
 

1 kommentar:

  1. Vilka söta prickiga tofflor. Kan nog behövas hemma hos mig.Kram/ Monika

    SvaraRadera