söndag 3 oktober 2010

Landat någonstans

Äntligen fick jag hålla i min lilla flicka. (Bild: Allt och/eller Inget)
Idag är vår dotter 3 månader. Ibland känns det som hon föddes igår och ibland känns det som hon alltid varit här hos oss. Konstigt. Det är många nya känslor som infinner sig när man blir förälder. Väldigt många som är svåra att sätta ord på. Men låttexter och dikter kan ibland sätta ord på det där som man själv inte kan sätta ord på och nu när vi planerar för Lillys dop har jag hittat några fina rader.
När du öppnar dina ögon, vill du säga mig nånting?
Du är den allra största gåvan nånsin i mitt liv
Jag ser dina små händer, smeker ömt din kind
En liten, liten mänska som förändrat allting
För evigt och för alltid, du vilar i min famn
Som om tiden stannat till, och det enda som jag vill
Är att sitta här för evigt med dig i min famn
Jag som alltid var påväg har nu landat någonstans
Vill du lyssna på låten? Klicka här. Hon är verkligen den allra största gåvan någonsin i mitt liv.
Och visst kan jag känna att jag tidigare alltid varit påväg men nu landat någonstans.

3 kommentarer:

  1. Jättefin låt! Kram till er och Lilly på 3 månadersdagen.

    SvaraRadera
  2. Kram tillbaka! Efter att hon fått "frukost på sängen" i morse så kom allt upp igen... Allt! Vad rädd jag blev när hon låg ned på rygg och började kräkas. Lyfte snabbt upp henne mot mig och då fick jag två stora duschar över mig också. Stackars liten, man blir så ledsen när man hör hur otäckt hon tyckte det var. Nu ligger fodralet till bäddmadrassen i tvättmaskinen :)

    SvaraRadera
  3. Nej - va läskigt att hon inte mår bra! Hoppas hon piggar på sig.

    Såg ett spjälskydd på IMS igår - vitt med, tror jag röda, ränder/rutor.

    SvaraRadera