onsdag 6 oktober 2010

Uppfräschning i fönstren

Uppfräschning bland krukväxterna. (Bilder: Allt och/eller Inget)
När hösten kommer tycker jag det är lite extra roligt att piffa inomhus. Under sommaren vill man helst bara vara utomhus och därför blir hemmet lite försakat. I alla fall här hos oss :) Sommarens härliga sol är ju dessutom påfrestande för många krukväxter så ofta behöver några bytas ut efter sommaren.
Jag var på vippen att slänga tre orkidéer som hade blommat över och fått gula blad men när jag tittade lite närmare upptäckte jag minst en kommande stängel på varje och då har man ju inte hjärta att slänga dom. Så nu har jag parkerat dom på ett lite undanskymt ställe till förmån för nya fräscha blommor.
Den ena sorten jag köpte kallar jag "Smällbärsblomma" eftersom bären liknar bären på en sådan där "smällbärsbuske" som man gillade som barn. De där buskarna som hade bär som smällde när man trampade på dom ni vet. Detta är egentligen en utomhusväxt men funkar enligt blomsteraffären även inomhus. Jag vet inte vad den heter. Och inte dom andra heller för den delen. Kanske någon av er som vet?

1 kommentar:

  1. Hej du!
    Så fint! Blommor gör så mkt. Jag är så kass/snål på att köpa dem själv o är dessutom ännu kassare på att sköta dem. Men det ska vi ändra på för det är ju så fiiint.
    Tack för kommentaren :). Så kul att ni tycker så!!! Du skriver väl bra om nån :). Mkt skickligt. Kul att läsa!
    Hoppas din Lilla är bättre idag o du fått sova.
    Ha en bra dag/ EDEN

    SvaraRadera