onsdag 27 oktober 2010

Guldleverans

Guldleverans?? (Mobildbild: Allt och/eller Inget)
När jag tittade ut på vår lilla gatan idag såg jag några hjälmar spegla sig i grannens fönster. Nu har väl barnen börjat åka skridskor i skolorna tänkte jag men antalet hjälmar blev bara fler och fler... När de väl kom mitt framför köksfönstret såg jag att det var ett gäng med cirka 50 stycken poliser. Ena dagen barnvagnskaravan. Idag poliskaravan. I mitten gick några "busar" med rånarluvor. Tror att de spelade demonstranter, för livliga var de. Efter karavanen åkte fyra polis-minibussar. Stort pådrag :) Men ganska snabbt såg jag en polisman med en gul väst som det står "Utbildning av poliser" på. Annars hade jag nog undrat vad som var på gång.
Några minuter senare stannade detta ståtliga åk utanför oss. Visst tror man att det är guldtackor som man får levererade när detta häftiga fordon stannar hos en. Och det var det nästan idag. För det var inbjudningskorten till Lillys dop som levererades såhär flott. Nu ska här skrivas adresser. Det är hög tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar