onsdag 13 oktober 2010

Gosiga tossor

Nya små tossor på Lillys gosiga fötter. (Bild: Allt och/eller Inget)
Som allt annat sött stickat ni sett på bloggen hittills så kan jag inte heller ta åt mig äran för dessa söta tossor. Lillys mormor stickar på löpande band och nu har hon fått både raggisar och tossor i många fina färger. Strumpor och tossor har jag aldrig stickat så det ska jag be mamma lära mig. Det känns som ett rimligt stort (litet) projekt för mig för tillfället. För även att sticka en liten babytröja verkar ju vara för stort eftersom den fortfarande ligger ofärdig. Jag får skylla på att det är stressigt att vara föräldraledig, man ska ju hinna gå till Öppna förskolan, på babymassage, på babysim, på barnvagnsbio, på promenader med mamma-vännerna, fika med mamma-vännerna. Ja ni hör. Men jag vet de som hinner allt detta OCH dessutom stickar och virkar, men jag har ännu inte räknat ut hur de gör för att hinna detta :)

2 kommentarer:

  1. Vilka söta tossor hon fått.
    Jag passar på när Henry vilar eller när han somnat för natten men du som har snälla personer som stickar åt dig behöver knappt göra det själv. Det är lyx och kanske därför din tröja inte blir klar :)
    Låter som ni hade en bra dag igår. Det är mycket som våra små bara "måste" ha för att allt ska fungera ;) men den giraffen har jag också hört talas om. Kanske kan bli en bra julklapp till Lilly?
    Kram Ninni och Henry

    SvaraRadera
  2. Hej Ninni! Det var faktiskt Dig jag syftade på när jag skrev att vissa hinner allt :) Vilken imponerande stickblogg du har, SÅ fin! Vi hade en mysig dag igår, nästa gång får du hänga med! Men Ullared är ju inte heller så tokigt :)

    SvaraRadera