fredag 15 oktober 2010

Babysim för första gången

Nyfiken Lilly i 34-gradigt vatten. 

Lilly och jag har börjat babysim. Jag var smått nervös innan för hur detta skulle gå. Som förstagångsförälder är det så mycket nytt som man ska göra "för första gången". Jag minns när jag skulle åka buss med Lilly första gången, bara en sån sak gjorde mig lite stressad. Men nu har vi hunnit med "första gången" av många saker och jag har börjat inse att det mesta ordnar sig. Precis som allt annat hittills gick dagens babysim galant. Lilly skötte sig som vanligt exemplariskt. Hon fullständigt njöt i vattnet och såg så lugn och avkopplad ut. Inte ens en tendens till gråt. Hon tycker det är väldigt spännande att lyssna med öronen under vattenytan. Det sägs att det ljudet påminner om ljudet i magen. Tror dock att en badbalja hemma i badrummet låter mer likt än en simbassäng med brummandes reningsverk. Det märktes att det gick åt energi för hon slocknade innan jag ens han klä på henne ytterkläderna efteråt.


Ett av greppen vi fick lära oss idag

Stumpan somnade innan jag ens han att klä henne. 



Lilly slumrade sött på promenaden hem.

4 kommentarer:

  1. Hej Linda!

    Tack för din rara kommentar på min blogg! Tack vare den hittade jag hit till din fina blogg. Nu ska jag kika runt här ordentligt.

    Vilka fina bilder på din babysimmande dotter! Det är verkligen många "första gången situationer" med första barnet. Många milstolpar att gå igenom. Härligt!

    Jag hoppas att ni får en härlig hösthelg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Va mysigt det såg ut!! Förstår att hon blev trött av allt badande!! Ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Åååh sötnosen!! Ha en toppenhelg!
    Krrrrraaaaaaammmmmm

    SvaraRadera
  4. :-) Lilla gumman, så spännande hon haft det. Störtmysig // kramiz Ywonne

    SvaraRadera