fredag 8 oktober 2010

Paraplyslott

Bedårande prinsess-slott i paraplytyg. (Bild: www.sandbergab.se)
Är det inte bedårande sött? Prinsess-slott i paraplytyget Petronella från Sandbergs. Jag var egentligen på jakt efter gardintyg till Lillys rum när jag fick syn på detta söta slott. Lilly har dessutom en lika dan tapet som på bilden så visst borde hon få ett sådant slott :)
Direkt började det klia i pysselnerverna, ett sånt här bara måste jag sy till Lilly! Men vi får se när det blir... Jag måste lova mig själv att först sy klart sovrumsgardinerna som består av 17 meter tyg, sen sy gardinerna till Lillys rum innan jag ens köper en enda liten fransrad till detta slott. Så paraplytyget "spar" jag till slottet och istället beställde jag tyget Randi från samma kollektion som tapeten.
Jaja, drömma ska man väl gör lite grand. Vi får se om det blir något "paraplyslott" nån gång eller om det bara är ännu en sak i raden som jag tänker att jag ska göra men som jag sedan aldrig slutför. För påbörjar mycket det gör jag ;)

1 kommentar:

  1. Vilket mysig tält! Det skulle min systerdotter älska!
    Kram Malin

    SvaraRadera