onsdag 8 september 2010

Ståtliga fönstertittare

Ståtliga fönstertittare tidigt i morse. (Bild: Allt och/eller Inget)
På tal om rådjursögon i tidigare inlägg var det just rådjursögon som jag möttes av när jag vaknade idag. Det är inte så att Lilly har blivit brunögd ännu utan det var just rådjur jag möttes av. Två ståtliga rådjur stod ungefär 3-4 meter utanför fönstret, mitt bland verktyg och stenläggning. Bilden är väldigt suddig eftersom jag fick smyga fram mobiltelefonen bakom rullgardinen, utan att rulla upp, för att inte skrämma de vackra djuren. Man kan tro att vi bor på landet men icke. Vi bor mitt i ett stort villaområde men har visserligen ganska nära till skog och natur. Dagligdags går här dessutom omkring minst en fasantupp och ibland även hönan. Nästa som ett zoo... ;)
Dagen till ära får Lilly inviga sin dress med rådjur!

1 kommentar: