lördag 11 september 2010

Höstmysigt hemstickat

Nu när hösten är här är det mysigt med stickade tröjor. I brist på eget resultat (avslöjade ju i något tidigare inlägg hur dålig jag är på att färdigställa...) har jag som tur är en mor som är fantastisk på att sticka. Och hon är allt annat än dålig på att färdigställa, hon producerar på löpande band :) Gissa om Lilly har fått någon stickad tröja ännu? OM hon har, hon har fått flera stycken. Här får ni se några av mina favoriter som min mamma stickat till Lilly. Modellerna är dockor från min barndom. Visst är dom söta i sina fina tröjor!
Luvtröja med dragskoband i midjan. Underbart mjukt "mjölk-garn". (Bild: Allt och/eller Inget)
Cyklamenröd bomullströja med skimrande hjärtanknappar. (Bild: Allt och/eller Inget)
Omlott-tröja i flerfärgat ullgarn . (Bild: Allt och/eller Inget)
Klassisk hjälm-mössa i mjukaste angora. (Bild: Allt och/eller Inget)
Pippi-tröja i mjuk bomull. (Bild: Allt och/eller Inget)
Knäppe-tröja i ljuvlig alpacka-ull. (Bild: Allt och/eller Inget)

3 kommentarer:

  1. Tack ;) Liam har ett par av Bombadills bakverk men glassen hade jag inte sett tidigare. Farligt att kika in här på din blogg, du skapar ju ha begär :)

    SvaraRadera
  2. Måndag 13 september startar en veckas rea med 30% rabatt på alla Lunafigurer! Passa på!!!!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Hon är så himla duktig på att sticka, din mamma. Hon har ju stickat tröjor till mina barnbarn , den med fåren är så fin.Kram Monika

    SvaraRadera