söndag 5 september 2010

Dränk bananflugorna


Såhär såg det ut i mitt glas i morse. 


De ord som lyser störst bland etiketterna på bloggen är för tillfället Lilly, Barnartiklar och Vardagsglimtar. Jag har ju lovat en salig blandning av "allt OCH inget" men också varnat för att inläggen kommer att vara av karaktären "allt ELLER inget". Med detta menar jag att jag intresserar mig för många olika saker, men inte allt på en gång. Och att det som för stunden upptar mitt fokus fokuserar jag gärna till 110% på, annars hellre inte alls.
För tillfället är det naturligtvis min guldklimp Lilly som upptar mitt fokus och därav är det dessa ord som lyser stort på bloggen. Men jag är ju faktiskt både fru, kvinna, husägare, pysslare, funderare och lite annat samtidigt så förhoppningsvis kommer det att växla med tiden vilka ord som lyser störst här. Jag tror det blir roligare för er besökare att hälsa på här då och då.
I min roll som husmoder kommer här ett hett tips i bananflugetider. Dränk dom och bli av med de otäckingarna! Gör en blandning av vitvinsvinäger, lite flytande honung och några droppar diskmedel (för att bli av med ytspänningen). Häll det i ett glas och ställ där som du har småflugorna, ex.v. vid diskbänken, fruktfatet eller blomkrukorna. Vänta och se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar