torsdag 12 augusti 2010

Urcoola söta Heirlooms Retro-serie


Urcoola soffan THEODOR. (Foto: www.heirloom.se)




Se vilka söta möbler. Söta?!?! Hur tänker hon nu undrar ni säkert. Jo visst är de retro och coola men när man får veta att det faktiskt är barnmöbler blir de helt plötsligt dessutom söta. Och i det rosa mönstrade tyget blir den ju inte precis mindre söt.
Det blir mycket surfande nu när jag ofta sitter och ammar, min MacBook blir min bäste vän. Allt surfande skapar dock behov och begär... så nu sitter jag och drömmer om att möblera en liten barnhörna med dessa fantastiska möbler i vår gillestuga när vi framöver gör i ordning där nere. Huset vi bor i är byggt 1961 så barnmöblerna skulle passa fint i stilen både till huset och till soffbordet som vi tänkt ha där, ett 60-tals-soffbord som vi blivit vid genom makens farföräldrar. Att drömma lite i vardagen kan väl inte skada.

Dessa fantastiska barnmöbler kommer från Heirloom Brands vilka säljer både Himla Junior, Estelle & Thild, Bombol m.fl. Besök gärna Heirlooms hemsida och kolla in alla fina produkter.


Soffan THEODOR klädd i ett sött rosa retro-tyg. (Foto: www.heirloom.se)




Bordet NORA som förutom träslaget och måtten nästan är identiskt med ett vi har i källaren. (Foto: www.heirloom.se)




BROR skänk i ek. (Foto: www.heirloom.se)



 


ELLINOR gungfåtölj i ek. (Foto: www.heirloom.se)



Visst är det sött? (Foto: www.heirloom.se)

3 kommentarer:

  1. Hej,
    Härliga retro-bilder!!!
    Ser att du lyckats så fint med småbilderna.
    ha det gott!
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Tack J! Jag är jätteglad att du hjälpte mig med länkarna till andra bloggar! Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Ser ju hur fint ut som helst : ) Tur ni har som har ett sådant bord!

    SvaraRadera