söndag 22 augusti 2010

Sju veckors övande

Inte ens en klassiker fungerar. Ännu vill säga.
Sju veckors övande borde väl ge resultat... Från dag två har vi övat på att Lilly ska ta en napp men vi har ännu inte lyckats. Lilla damen har stort sugbehov och tuttar på allt hon kommer åt; sin arm, sin hand, sin underläpp, luft, min arm, mitt lillfinger, min knoge, axlar som hon lutar sig mot och brösten så klart. Även tummen har letat sig in ett par tre gånger så jag misstänker att hon skulle gilla nappen om hon bara kommer på hur man gör. Även jag skulle gilla att hon gillar nappen.
Vi har nog provat minst tio olika sorter; runda, platta, oval, silikon, latex, rosa, röda och gud vet vad ;) Ibland accepterar hon nån i tio sekunder men sen kommer kräkreflexen och blanka ögon igen...
Har ni några tips? Skam den som ger sig :)

3 kommentarer:

  1. Det skulle lika gärna kunnat vara jag som skrev detta inlägget =)
    Till Liam köpte vi en av varje sort (blev rätt dyrt) men han klöktes av alla och jag tror vi höll på tills han var 4 månader för vi ville verkligen att han skulle ha napp, han hade också stort sugbehov så bröstet användes mer som en napp (jobbigt!). Men när han var 6 månader så fick han hög feber och då ammade jag fortfarande så det fanns ju inget annat att göra än att ge han bröstet?! Men då tyckte Andy att vi skulle testa en av napparna och sedan dess har den suttit som fastklistrad.
    Lilly har vi gett upp hoppet om att hon ska napp NU. Hon bara leker med nappen och tuggar på den. Önskar dig lycka till och hoppas du lyckas bättre än vi =)

    SvaraRadera
  2. Har ni testat nappar från tommee tippee??? De kan nog ha det absolut fulaste nappen då den är formad med ett hål i själva sugdelen så du ser in i munnen när de suger på den. Men iaf den är jätte bra. JAg kom dock ihåg att även den minsta stl var ganska stor....men test. Tror babyproffsen säljer den ny för tiden.

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!
    Ja det där sugbehovet e inte lätt. Aston hade också ett extremt sådant men vi hade inga problem med nappen, han tog den efter tre dagar. Så några vidare bra tips ang det har jag inte :). Jag kan dock säga att just nu önskar jag att han aldrig börjat med napp. Han är beroende. Vill ha den heeela tiden. Blir galen om han inte får den. Tjatet om bappen går mig på nerverna :). Sugbehovet lägger sig med tiden, bara att avvänja. Stimulerar man sugbehovet med en napp så ökar man det. Har jag läst :) och insett även av egen erfarenhet. Hoppas det löser sig för dig med eller utan napp!
    Ha en härlig dag!
    Kram/ EDEN

    SvaraRadera