onsdag 23 juni 2010

Hoptimist

Jag fick syn på dessa söta fåglar i en barnbutik och blev stormförtjust. Kvinnan i butiken berättade att det var en gammal klassiker som åter tagits i produktion. Känner du igen den? Jag kände inte till den och blev därför nyfiken på dess ursprung. Hoptimisten är designad av danske Hans Gustav Ehrenreich och producerades mellan 1968-1974. Först var modellen "Birdie" (ses bild ovan) senare kom även "Bimble" och "Bumble". Bilderna är från Hoptimistens hemsida, titta in där och njut av alla modeller i alla härliga färger.
"Bimble" och "Bumble"

2 kommentarer:

  1. Vilka coola prylar! Var kan jag köpa dessa figurer?

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Hej Sanna!
    De finns att köpa på Krakel Spektakel på Torpa, annars finns de på nätet också: http://www.inreda.com Sök på Hoptimist.

    Visst är de underbara! Jag väntar på att få köpa... ska invänta och se vilken färg jag ska välja bara :)

    Kram Linda

    SvaraRadera