tisdag 8 juni 2010

Fruktoholic?

Från att nästan ha fått tvinga i mig frukt har jag de senaste halvåret helt plötsligt blivit någon slags fruktoholic; kan det ha med hormonerna att göra tro. Funderade ett tag på om man kan bli beroende av blodgrape eftersom det inte gick en dag utan att jag mumsade i mig minst en. Grapefrukt är ju inte precis en frukt som man äter vid tangentbordet, vilket ledde till att grannarna runt fikabordet på jobbet fick stå ut med ett och annat grapefrukt-stänk :) Nu när jag är hemma och väntar på bebisen har jag ju inga kollegor att stänka på så då har jag hittat några andra frukter att gotta mig med istället ;) Jordgubbar är ju riktiga underbär, men kan man med gott samvete kosta på sig att en liter bara slinker ned på ett litet kick... Och körsbär/bigarråer, de är ju sagolika! Ikväll gottar jag mig med vattenmelon, riktigt kyld är den fantastisk! Får jag läska lite med en bit!?

1 kommentar:

  1. Christina H2010-06-09 08:36

    Frossa på! Frukt är riktigt gott. I helgen åt jag nog en liter jordgubbar om dan.

    SvaraRadera